V2g Şarj İstasyonlarının Optimum Konum Ve Kapasitelerinin Gri Kurt Optimizasyon Algoritması İle Belirlenmesi

Dünyada nüfusun artması ile birlikte enerji ihtiyacında gerçekleşen büyük artış fosil kaynakların hızlı bir şekilde tükenmesine neden olmaktadır. Fosil yakıtlara olan bağımlılıktan kurtulmak ve sera gazı emisyonlarını azaltmak için ülkeler düşük karbon stratejisi uygulamaktadır. Gelişmiş ülkelerin elektrikli araçlar (EV) teknolojisine yaptığı yatırımlar göz önüne alındığında artan EV şarj gücünün elektrik şebekesine olumsuz şekilde yansıyacağı öngörülmektedir. Bunun yanında, EV şarj gücünü avantaja çevirmek adına EV bataryalarında depolanan enerjinin şebekeye aktarılabildiği, araçtan şebekeye (Vehicle to Grid-V2G) kavramı önem kazanmaktadır. Puant zamanlarda, V2G şarj istasyonları şebekede dağıtık üretim kaynağı olarak değerlendirilebilmektedir. V2G şarj istasyonlarının şebekeye katkısının optimum şekilde olabilmesi için konumu ve kapasitesi önemlidir. Bu çalışmada, V2G şarj istasyonlarının puant zamanlarda şebekeye enerji aktarımı yapması amacıyla en uygun konum ve kapasitede yerleşimi sağlanmaktadır. Hat kayıplarının minimize edilmesi, hedef fonksiyon olarak tanımlanmıştır. V2G şarj istasyonlarının optimum yerleşimi için Gri Kurt Optimizasyon Algoritması (GWO) kullanılmış ve sonuçlar Sinüs Kosinüs Algoritması (SCA) ve Şempanze Optimizasyon Algoritması (COA) ile karşılaştırmalı olarak sunulmuştur. Algoritmalar 34-baralı ve 85-baralı test sistemleri için çalıştırılmıştır. Her iki test sisteminde de en başarılı sonuçları veren algoritma GWO olmuştur.

Erişime Açık
Görüntülenme
8
22.02.2022 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.02.2022 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
23 Mayıs 2024 16:28
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
V2g Şarj İstasyonlarının Optimum Konum Ve Kapasitelerinin Gri Kurt Optimizasyon Algoritması İle Belirlenmesi
Yazar
(dc.contributor.author)
Ahmet DOĞAN
Tür
(dc.type)
Makale/Derleme
Dizin Platformu
(dc.relation.platform)
Tr-Dizin
Tarih
(dc.date.issued)
2021
WOS Kategorileri
(dc.identifier.wos)
Ulusal hakemli dergilerde (ULAKBİM veri tabanlarına dahil olan dergilerde) yayımlanan makaleler
Makalenin Sayısı
(dc.identifier.issue)
2
Cilt Numarası
(dc.identifier.volume)
8
Yayıncı
(dc.publisher)
Bilecik Şeyh Edebali Universitesi Fen Bilimleri Dergisi
Yayının Son Sayfa Sayısı
(dc.identifier.endpage)
635
Yayının İlk Sayfa Sayısı
(dc.identifier.startpage)
622
DOI Numarası
(dc.identifier.doi)
10.35193/bseufbd.916804
ORCID No
(dc.contributor.orcid)
0000-0002-9552-1997
Dil
(dc.language.iso)
TR
Tam Metin Yayınlansın Mı?
(dc.identifier.tammetin)
Evet
Özet
(dc.description.abstract)
Dünyada nüfusun artması ile birlikte enerji ihtiyacında gerçekleşen büyük artış fosil kaynakların hızlı bir şekilde tükenmesine neden olmaktadır. Fosil yakıtlara olan bağımlılıktan kurtulmak ve sera gazı emisyonlarını azaltmak için ülkeler düşük karbon stratejisi uygulamaktadır. Gelişmiş ülkelerin elektrikli araçlar (EV) teknolojisine yaptığı yatırımlar göz önüne alındığında artan EV şarj gücünün elektrik şebekesine olumsuz şekilde yansıyacağı öngörülmektedir. Bunun yanında, EV şarj gücünü avantaja çevirmek adına EV bataryalarında depolanan enerjinin şebekeye aktarılabildiği, araçtan şebekeye (Vehicle to Grid-V2G) kavramı önem kazanmaktadır. Puant zamanlarda, V2G şarj istasyonları şebekede dağıtık üretim kaynağı olarak değerlendirilebilmektedir. V2G şarj istasyonlarının şebekeye katkısının optimum şekilde olabilmesi için konumu ve kapasitesi önemlidir. Bu çalışmada, V2G şarj istasyonlarının puant zamanlarda şebekeye enerji aktarımı yapması amacıyla en uygun konum ve kapasitede yerleşimi sağlanmaktadır. Hat kayıplarının minimize edilmesi, hedef fonksiyon olarak tanımlanmıştır. V2G şarj istasyonlarının optimum yerleşimi için Gri Kurt Optimizasyon Algoritması (GWO) kullanılmış ve sonuçlar Sinüs Kosinüs Algoritması (SCA) ve Şempanze Optimizasyon Algoritması (COA) ile karşılaştırmalı olarak sunulmuştur. Algoritmalar 34-baralı ve 85-baralı test sistemleri için çalıştırılmıştır. Her iki test sisteminde de en başarılı sonuçları veren algoritma GWO olmuştur.
İsmi Geçen
(dc.identifier.ismigecen)
Diğer veritabanı ismi geçen
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2024-02-01
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Elektrikli araç
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Araçtan şebekeye sistemler
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sezgisel algoritmalar
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Gri kurt optimizasyon algoritması
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms