Hemiplejik serebral palsili çocuklarda robotik yürüme eğitiminin yürüyüşe etkilerinin incelenmesi

Amaç: Bu çalışmanın amacı spastik hemiplejik serebral palsili (SP) çocuklarda robotik yürüme eğitiminin, yürümenin zamanmesafe karakteristikleri ile hız ve enduransının geliştirilmesi üzerine etkilerini araştırmaktı. Yöntem: Çalışmaya düzenli olarak haftada üç kez fizyoterapi ve rehabilitasyon programına devam eden 5-12 yaş arasındaki 20 spastik hemiplejik SP’li çocuk dahil edildi. Çocuklar kontrol ve robotik rehabilitasyon çalışma grubu olarak ikiye ayrıldı. Tüm çocuklar üç ay boyunca haftada üç kez fizyoterapi ve rehabilitasyon programına katılırken, çalışma grubundaki çocuklar ayrıca 330 dk/hafta Innowalk Pro ile yürüme eğitimine katıldılar. Üç aylık sürenin başlangıcında ve sonunda yürüyüşün duruş fazı, sallanma fazı, çift destek süresi, tempo, adım uzunluğu ve ayak açısı incelendi. Yürüyüşün hızı ve enduransının değerlendirilmesinde 10 m ve 6 dk yürüme testleri kullanıldı. Bulgular: Çalışma grubundaki çocukların 10 m yürüme hızında (rahat hissettiği hızda) ve 6 dk yürüme mesafesinde (p<0,05), kontrol grubundaki çocukların ise 6 dk yürüme mesafesinde tedavi sonrasında gelişme kaydedildi (p<0,05). Çalışma ve kontrol grubundaki çocukların yürümenin zaman mesafe karakteristikleri, yürüme hız ve enduransları arasında hem tedavi öncesinde hem de tedavi sonrasında gruplar arasında fark bulunamadı (p>0,05). Sonuç: Hemiplejik SP’de yürüme daha çok alt ekstremite gücündeki kayıpla ilişkili olarak bozulmaktadır. Yürüme sırasında paretik ekstremite kullanımı kuvvetlendirme ve denge egzersizleriyle geliştirilebilmektedir. Robotik yürüme eğitimi, yürüme hızının ve hız algısının değiştirilmesinde yarar sağlamakta ve bireye özel oluşturulan fizyoterapi programına destekleyici olarak kullanılması önerilmektedir.
Purpose: This study investigated the effects of the robotic gait training on speed, endurance and spatiotemporal characteristics of gait in children with spastic hemiplegic cerebral palsy (CP). Methods: The study included 20 spastic hemiplegic CP children between the ages of 5 and 12 years. The children were divided into two groups such as a control and a robotic rehabilitation treatment groups. All children participated in the physiotherapy and rehabilitation program 3 times a week for 3 months while the children in the study group also participated in the walking training with Innowalk Pro 330 min/week. Spatiotemporal characteristics of the gait (stance phase, sway phase, double support phase, cadence, step length, and foot angle) were assessed before beginning and after 3 months. A 10 meter walk test and a 6 minute walk test (6MWT) were used to assess walking speed and endurance. Results: The children in the study group had a significant difference (p0.05). Conclusion: Walking in hemiplegic CP is more often associated with loss of lower extremity strength and can be improved by strengthening and balance exercises of paretic extremity during walking. Robotic walking training is beneficial in changing walking speed and speed sense, and its usage is recommended as a support for the individually developed physiotherapy program.

Görüntülenme
8
23.01.2020 tarihinden bu yana
İndirme
1
23.01.2020 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
23 Mayıs 2024 16:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Hemiplejik serebral palsili çocuklarda robotik yürüme eğitiminin yürüyüşe etkilerinin incelenmesi
Yazar
(dc.contributor.author)
Meltem YAZICI
Tür
(dc.type)
Makale/Derleme
Dizin Platformu
(dc.relation.platform)
Diğer
Tarih
(dc.date.issued)
2017
Makalenin Sayısı
(dc.identifier.issue)
1
Cilt Numarası
(dc.identifier.volume)
4
Yayıncı
(dc.publisher)
Journal of Exercise Therapy and Rehabilitation
Yayının Son Sayfa Sayısı
(dc.identifier.endpage)
8
Yayının İlk Sayfa Sayısı
(dc.identifier.startpage)
1
DOI Numarası
(dc.identifier.doi)
yok
ORCID No
(dc.contributor.orcid)
2148-8819
Dil
(dc.language.iso)
TR
Tam Metin Yayınlansın Mı?
(dc.identifier.tammetin)
Boş
Özet
(dc.description.abstract)
Amaç: Bu çalışmanın amacı spastik hemiplejik serebral palsili (SP) çocuklarda robotik yürüme eğitiminin, yürümenin zamanmesafe karakteristikleri ile hız ve enduransının geliştirilmesi üzerine etkilerini araştırmaktı. Yöntem: Çalışmaya düzenli olarak haftada üç kez fizyoterapi ve rehabilitasyon programına devam eden 5-12 yaş arasındaki 20 spastik hemiplejik SP’li çocuk dahil edildi. Çocuklar kontrol ve robotik rehabilitasyon çalışma grubu olarak ikiye ayrıldı. Tüm çocuklar üç ay boyunca haftada üç kez fizyoterapi ve rehabilitasyon programına katılırken, çalışma grubundaki çocuklar ayrıca 330 dk/hafta Innowalk Pro ile yürüme eğitimine katıldılar. Üç aylık sürenin başlangıcında ve sonunda yürüyüşün duruş fazı, sallanma fazı, çift destek süresi, tempo, adım uzunluğu ve ayak açısı incelendi. Yürüyüşün hızı ve enduransının değerlendirilmesinde 10 m ve 6 dk yürüme testleri kullanıldı. Bulgular: Çalışma grubundaki çocukların 10 m yürüme hızında (rahat hissettiği hızda) ve 6 dk yürüme mesafesinde (p<0,05), kontrol grubundaki çocukların ise 6 dk yürüme mesafesinde tedavi sonrasında gelişme kaydedildi (p<0,05). Çalışma ve kontrol grubundaki çocukların yürümenin zaman mesafe karakteristikleri, yürüme hız ve enduransları arasında hem tedavi öncesinde hem de tedavi sonrasında gruplar arasında fark bulunamadı (p>0,05). Sonuç: Hemiplejik SP’de yürüme daha çok alt ekstremite gücündeki kayıpla ilişkili olarak bozulmaktadır. Yürüme sırasında paretik ekstremite kullanımı kuvvetlendirme ve denge egzersizleriyle geliştirilebilmektedir. Robotik yürüme eğitimi, yürüme hızının ve hız algısının değiştirilmesinde yarar sağlamakta ve bireye özel oluşturulan fizyoterapi programına destekleyici olarak kullanılması önerilmektedir. Purpose: This study investigated the effects of the robotic gait training on speed, endurance and spatiotemporal characteristics of gait in children with spastic hemiplegic cerebral palsy (CP). Methods: The study included 20 spastic hemiplegic CP children between the ages of 5 and 12 years. The children were divided into two groups such as a control and a robotic rehabilitation treatment groups. All children participated in the physiotherapy and rehabilitation program 3 times a week for 3 months while the children in the study group also participated in the walking training with Innowalk Pro 330 min/week. Spatiotemporal characteristics of the gait (stance phase, sway phase, double support phase, cadence, step length, and foot angle) were assessed before beginning and after 3 months. A 10 meter walk test and a 6 minute walk test (6MWT) were used to assess walking speed and endurance. Results: The children in the study group had a significant difference (p0.05). Conclusion: Walking in hemiplegic CP is more often associated with loss of lower extremity strength and can be improved by strengthening and balance exercises of paretic extremity during walking. Robotic walking training is beneficial in changing walking speed and speed sense, and its usage is recommended as a support for the individually developed physiotherapy program.
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2024-02-01
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yürüme bozuklukları
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Serebral palsi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yürüme hızı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Gait disorders
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Cerebral palsy
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Walking speed
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms