Özel ve devlet üniversitelerinde yapı eğitiminin kıyaslanması üzerine bir araştırma

Üniversite düzeyindeki meslek eğitimleri içerisinde mimarlık eğitimi, meslek pratiğine bağlı olarak diğer meslek eğitimlerinden farklılık göstermektedir. Uzun ve zorlu bir süreç olan mimarlık eğitimi içerisinde ise teknik bilgi ve uygulama bakımından yoğun bir içeriğe sahip olan yapı dersleri ayrı bir öneme sahiptir. Mimarlık meslek pratiği açısından temel teşkil eden yapı derslerinin öğrenciler tarafından algılanması için teorik anlatımın yanı sıra genellikle iki boyutlu çizimler ve maketler araç kılınarak, dersler hoca-öğrenci arasında birebir eğitim şeklinde yürütülmektedir. Ağır ve yorucu bir süreç olan yapı eğitiminde, devlet üniversiteleri ile özel okullar arasında farklılıklar olabilmektedir. Çalışmada yapı dersleri içerik ve yöntem olarak benzer şekillerde yürütülen bir devlet üniversitesi ve bir özel üniversite ele alınmıştır. Her iki üniversitedeki yapı derslerinin konu içeriklerinin öğrenciler tarafından algılanması ve anlaşılmasındaki farklılıklar incelenmiştir. Bu inceleme yapılırken, yapı derslerinin mevcut teorik ve pratik uygulamalarının öğrencinin anlamasındaki etkileri ve öğrencinin dersi daha kolay anlaşılabilmesinde hangi ifade tekniklerinin daha etkili olduğu sorgulanmıştır. Çalışma ile devlet ve özel üniversitelerde, yapı eğitiminde temel farklılıklar ortaya konmaya çalışılmış ve eğitim kalitesini artırmaya yönelik öneriler geliştirilmiştir. Ayrıca yapı eğitiminde, konuların anlaşılabilirlik durumları ve anlamayı kolaylaştıracak araçların hangileri olduğu da istatistiksel çalışmalar sonucu ulaşılan bulgularla ifade edilmeye çalışılmıştır.

Görüntülenme
70
23.01.2020 tarihinden bu yana
İndirme
1
23.01.2020 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
16 Mayıs 2024 07:11
Google Kontrol
Tıklayınız
meslek derslerinin farklılıklar eğitiminde devlet olduğu arasında eğitim öğrencinin dersleri içerisinde öğrenciler mimarlık eğitimi süreç tarafından algılanması olarak teorik anlaşılabilmesinde içeriklerinin etkileri anlamasındaki anlaşılmasındaki uygulamalarının pratik mevcut yapılırken üniversitedeki inceleme incelenmiştir Üniversite tekniklerinin anlaşılabilirlik çalışılmıştır
Tam Metin
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Özel ve devlet üniversitelerinde yapı eğitiminin kıyaslanması üzerine bir araştırma
Yazar
(dc.contributor.author)
Fatih KİRAZ
Tür
(dc.type)
Makale/Derleme
Dizin Platformu
(dc.relation.platform)
Diğer
Tarih
(dc.date.issued)
2018
WOS Kategorileri
(dc.identifier.wos)
Ulusal hakemli dergiler[ULAKBIM veri tabanlarına dahil olan dergilerde]
Makalenin Sayısı
(dc.identifier.issue)
25
Cilt Numarası
(dc.identifier.volume)
12
Yayının Son Sayfa Sayısı
(dc.identifier.endpage)
300
Yayının İlk Sayfa Sayısı
(dc.identifier.startpage)
274
DOI Numarası
(dc.identifier.doi)
https://doi.org/10.29329/mjer.2018.153.15
ORCID No
(dc.contributor.orcid)
0000-0002-1666-2311
Dil
(dc.language.iso)
TR
Tam Metin Yayınlansın Mı?
(dc.identifier.tammetin)
Boş
Özet
(dc.description.abstract)
Üniversite düzeyindeki meslek eğitimleri içerisinde mimarlık eğitimi, meslek pratiğine bağlı olarak diğer meslek eğitimlerinden farklılık göstermektedir. Uzun ve zorlu bir süreç olan mimarlık eğitimi içerisinde ise teknik bilgi ve uygulama bakımından yoğun bir içeriğe sahip olan yapı dersleri ayrı bir öneme sahiptir. Mimarlık meslek pratiği açısından temel teşkil eden yapı derslerinin öğrenciler tarafından algılanması için teorik anlatımın yanı sıra genellikle iki boyutlu çizimler ve maketler araç kılınarak, dersler hoca-öğrenci arasında birebir eğitim şeklinde yürütülmektedir. Ağır ve yorucu bir süreç olan yapı eğitiminde, devlet üniversiteleri ile özel okullar arasında farklılıklar olabilmektedir. Çalışmada yapı dersleri içerik ve yöntem olarak benzer şekillerde yürütülen bir devlet üniversitesi ve bir özel üniversite ele alınmıştır. Her iki üniversitedeki yapı derslerinin konu içeriklerinin öğrenciler tarafından algılanması ve anlaşılmasındaki farklılıklar incelenmiştir. Bu inceleme yapılırken, yapı derslerinin mevcut teorik ve pratik uygulamalarının öğrencinin anlamasındaki etkileri ve öğrencinin dersi daha kolay anlaşılabilmesinde hangi ifade tekniklerinin daha etkili olduğu sorgulanmıştır. Çalışma ile devlet ve özel üniversitelerde, yapı eğitiminde temel farklılıklar ortaya konmaya çalışılmış ve eğitim kalitesini artırmaya yönelik öneriler geliştirilmiştir. Ayrıca yapı eğitiminde, konuların anlaşılabilirlik durumları ve anlamayı kolaylaştıracak araçların hangileri olduğu da istatistiksel çalışmalar sonucu ulaşılan bulgularla ifade edilmeye çalışılmıştır.
İsmi Geçen
(dc.identifier.ismigecen)
Ulakbim yada Ulusal Veritabanı ismi geçen
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2024-02-01
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Mimarlık eğitimi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yapı dersleri
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Özel ve devlet üniversiteleri
Dergi, konferans, armağan kitap adı
(dc.relation.journal)
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms