Köse, ErkanDikici, Hasan2025-02-242025-02-242022https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf9MHdkwZThKXEN9omwyBZ05exJGl35IPqLtqkpkuGd2bhttps://hdl.handle.net/20.500.14440/164Banka müşterileri bankacılık işlemlerini gerçekleştirirken geleneksel banka şubeleri yanında dijital bankacılık kanallarını kullanarak da işlemlerini gerçekleştirebilmektedir. Müşteriler dijital kanallar aracılığı ile geleneksel banka şubelerinden yapılabilen tüm işlemleri yapabilmektedir. Durum böyle olduğu halde ülkemizde dijital bankacılık kanalları kullanım oranlarının istenilen seviye olmadığı gözlenmiştir. Bu çalışmanın amacı Türkiye'de dijital bankacılık kullanım oranlarının düşük olma nedenlerini ortaya çıkartmaktır. Bu kapsamda araştırma Kayseri, Nevşehir ve Yozgat illerinden işlemlerini yüz yüze yapmayı tercih eden Türk Ekonomi Bankası, Akbank ve İng bank müşterileri içerisinden rastgele örneklem tekniği ile seçilen 471 kişiyle gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar insanların dijital bankacılıktan uzak durma nedenlerinin temelde iki faktör altında toplanabileceğini; eğitim, yaş ve gelirin dijital bankacılık kullanım oranlarını etkiyeten önemli faktörler olduğunu göstermiştir.Bank customers can perform their banking transactions by using digital banking channels as well as traditional bank branches. Through digital channels, customers can perform all transactions that can be made from traditional bank branches. Although this is the case, it has been observed that the usage rates of digital banking channels in our country are not at the desired level. The aim of this study is to reveal the reasons for the low use of digital banking in Turkey. In this context, the research was carried out with 471 people selected by random sampling technique from the customers of Türk Ekonomi Bankası, Akbank and İng Bank who prefer to do their transactions face-to-face from the provinces of Kayseri, Nevşehir and Yozgat. The results obtained indicate that the reasons why people stay away from digital banking can basically be grouped under two factors; showed that education, age and income are important factors affecting digital banking usage rates.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBankacılıkBankingİşletmeBankadijital bankacılıkinternet bankacılığımobil bankacılıkATMçağrı merkeziBankdigital bankinginternet bankingmobile bankingATMcall centerTürkiye'de dijital bankacılık kullanım oranlarının düşük olma nedenleriReasons for low digital banking usage rates in TurkeyMaster Thesis871721199