Uyar, Kumru2025-02-242025-02-2420192148-258610.15295/bmij.v7i1.1013https://doi.org/10.15295/bmij.v7i1.1013https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/318742https://hdl.handle.net/20.500.14440/459Bu çalışmanın öncelikli amacı, Türkçe literatürde yeni olan terapi tüketimi kavramının tanımlanmasıdır.Bir diğer amacı ise, kişilik özelliklerine göre perakende terapinin farklılık gösterip göstermediğini ortayakoymaktır. Türkçe literatürde perakende terapisi ile ilgili yapılmış herhangi bir çalışmaya rastlanamamıştır.Çalışmada kişilik özellikleri 5 faktör kişilik özellikleri temel alınarak incelenmiştir. Araştırma kolayda örneklemeyöntemi ile yapılmış ve 386 katılımcıdan veriler yüz yüze anket yöntemi ile toplanmıştır. Çalışmada veri toplamaaraçları olarak Terapi tüketim Ölçeği ve Beş Faktör Kişilik Ölçeği geçmiş çalışmalarından uyarlanarakkullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS 22 paket programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre nevrotikve dürüst kişilik özelliklerine göre perakende terapinin farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Bu sonuçlara görenevrotik ve dürüst kişilik özellikleri fazla olan bireylerin perakende terapiyi daha olumlu algıladıklarısöylenebilir. Diğer kişilik özelliklerinde ise perakende tüketim açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığarastlanmamıştır. Araştırmanın Türkçe literatüre yeni bir kavram kazandırması ve gelecekte yapılacak başkaçalışmalarla konunun zenginleşmesi beklenmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeİşletme FinansPsikolojiPERAKENDE TERAPİArticle51314963187427