Çağatay, KubulayKuzu Dinçbaş, GözdeÇetinkaya Sönmez, Merve2025-04-162025-04-162022https://hdl.handle.net/20.500.14440/1276Bu araştırmada, tasarım stüdyolarının ve bu mekânlarda kullanılan ısıtma sisteminin (fancoil) öğrencilerin algısal değerlendirmeleri üzerindeki etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu maksatla, Kayseri’de bulunan Nuh Naci Yazgan Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi tasarım stüdyoları araştırma ortamı olarak seçilmiştir. Isıtma sisteminin açık ve kapalı olma durumunda deneklerin algısal değerlendirmelerini belirlemek için 15 sıfat çiftinden oluşan “anlamsal farklılaşma ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, kız öğrencilerin erkek öğrencilere oranla tasarım stüdyolarının çevresel faktörlerini algılamalarında daha olumsuz yönde bir yaklaşıma sahip oldukları görülmektedir. Ayrıca ısıtma siteminin açık olması durumunun tercih konusunda önemli bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçlar, tasarım stüdyolarının tasarımında ısıtma sisteminin öğrencilerin algısal değerlendirmeleri üzerinde belirli bir etkiliye sahip olduğunu göstermektedir.,In this study, it was aimed to determine the effects of design studios and the heating system (fancoil) used in these spaces on the perceptual evaluations of students. For this purpose, Nuh Naci Yazgan University Faculty of Fine Arts and Design studios in Kayseri were selected as the research environment. The "semantic differentiation scale" consisting of 15 adjective pairs was used to determine the perceptual evaluations of the subjects in the case of the heating system being on and off. According to the results obtained, it is seen that female students have a more negative approach to the perception of the environmental factors of design studios than male students. In addition, it was determined that the fact that the heating system was open had a significant effect on preference. These results show that the heating system has a certain effect on students' perceptual evaluations in the design of design studios.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİç mekânAlgıtasarımIsıtma sistemiTasarım stüdyoları ve kullanılan ısıtma sisteminin öğrencilerin algısal değerlendirmeleri üzerindeki etkileriConference Object4637