Yazıcı, MeltemTerzioğlu, Candan2025-02-242025-02-2420192148-8819https://hdl.handle.net/20.500.14440/503Amaç: Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümlerinin eğitimlerine dikkat çekmek ve bu bölümdeki öğrencilerin benlik saygısı,atılganlık ve empati becerilerini belirlemek ve gelişimlerine yönelik çözüm önerileri sunmaktı.Yöntem: Çalışma, 2017- 18 öğretim yılı sonunda özel bir üniversitenin fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencileriyleyapıldı. Çalışmaya, gönüllü olan 1- 4. sınıf öğrencilerinden oluşan 20.60±2.15 yıl yaş ortalamasına sahip toplam 124 öğrencikatıldı. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan sosyo-demografik bilgi formu, Coopersmith Benlik Saygısı Ölçeği, RathusAtılganlık Envanteri, Empati Beceri Ölçeği B formu kullanılarak toplandı.Bulgular: Sosyo-demografik özelliklere göre öğrencilerin benlik saygısı, atılganlık ve empati düzeyleri arasında fark bulunmadı(p>0.05). Öğrencilerin tüm sınıf düzeylerinde benlik saygısı, atılganlık ve empati becerileri yüksek bulundu (p<0.05), ancaksınıflar arası değerlendirmelerde fark bulunmadı (p>0.05). Benlik saygısı ve atılganlık düzeyi birbiriyle ilişkili bulundu (r=0.487;p<0.05). Empati becerisi ile benlik saygısı, atılganlık arasında ilişki saptanmadı (p>0.05).Sonuç: Atılgan davranış ile benlik saygısı arasındaki pozitif ilişki çalışmamızda da literatüre benzer şekilde gösterilmektedir.Ayrıca hastayla güçlü ve terapatik ilişkiler kurmak için gerekli olan benlik saygısı, atılganlık ve empati becerilerinin tümöğrencilerde yüksek olduğu görülmektedir. Eğitim programlarına öğrencilerin kişisel özelliklerini geliştirecek çalışmaların dahiledilmesi, örgün eğitime ek olarak iyi rol modellerle çalışabilme imkanının sağlanması, iyi klinik tecrübelerin oluşturulması vemesleki kimliğin kazandırılması açısından önemli görülmekte ve önerilmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal ÇalışmaPsikolojiFizyoterapi ve rehabilitasyon öğrencilerinin benlik saygısı, atılganlık ve empati düzeylerinin araştırılmasıArticle17931713393686