Yazar "Zincir, Handan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Effect of Social Projects on Developing Leadership, Problem Solving and Assertiveness Skills By Using Peer Education Method(2014) Zincir, Handan; Kaya Erten, Zeliha; Seviğ, Emine Ümit; Özkan, FilizGiriş: Hemşirelerin sorunlarını etkin şekilde çözümlemeleri için lider ve atılgan davranış göstermeleri ve bunu mesleki eğitimleri sırasında kazanmış olmaları beklenmektedir. Amaç: Bu çalışma, akran eğitimi yöntemini destekleyen sosyal öğrenme kuramına dayandırılarak yürütülen sosyal projelerin, hemşirelik öğrencilerinde liderlik, problem çözme ve atılganlık becerilerinin gelişimi üzerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Çalışma İç Anadolu Bölgesi'nde bulunan bir üniversite'nin sağlık bilimleri fakültesi dördüncü sınıf hemşirelik öğrencileri ile karma araştırma yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak sosyo-demografik özellikleri içeren anket formu, Liderlik Davranışı Belirleme Ölçeği (LDBÖ), Problem Çözme Envanteri (PÇE) ve Rathus Atılganlık Envanteri (RAE) kullanılmıştır. Okulun akademik kurul izni ve öğrencilerden yazılı onamı alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde, t-testi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Kalitatif kısmı ses kayıtlarının deşifre edilmesi sonrası katılımcıların ifadelerinde değişiklik yapılmadan sunulmuştur. Bulgular: Akran eğitimi yöntemiyle yürütülen sosyal projelerin öğrencilerin atılganlık, liderlik ve problem çözme becerilerini geliştiğini belirlemiştir (p<0,05). Öğrencilerin ifadeleri de bu durumu destekler niteliktedir. Atılganlık ile liderlik arasında pozitif (p<.010), liderlik ve atılganlık ile problem çözme arasında negatif bir ilişki belirlenmiştir (p<.010). Cronbach alfa katsayıları Liderlik davranışı belirleme ölçeği için. 82, problem çözme envanteri için .92, Rathus atılganlık envanteri için .76'dır. Sonuç: Hemşirelik eğitimi veren okullarda yaşayarak öğrenme ve akran eğitimi yöntemiyle yürütülen sosyal projelerle akran eğitiminin yaygınlaştırılması önerilmektedirÖğe Sexual lives of women with diabetes mellitus (type 2) and impact of culture on solution for problems related to sexual life(Wiley, 2014) Erten, Zeliha Kaya; Zincir, Handan; Ozkan, Filiz; Selcuk, Alime; Elmali, FerhanAims and objectives. To examine sexual lives of women with diabetes mellitus (type 2) (DM) and impact of culture on solution for problems related to sexual life. Background. DM has long been considered a risk factor for sexual dysfunction in men and women, although the evidence in women is less clear. This study was conducted to emphasise the effect of DM and culture on sexual life. Design. A descriptive and qualitative study. Methods. Planned as descriptive and qualitative, this study was conducted with 38 women who matched with the following inclusion criterion: living in a neighbourhood with low socio-economic status in the province of Kayseri, Turkey. The Participant Information Form, Diabetes Control Form, the Arizona Sexual Experiences Scale (ASEX), Sexual Life Definition Form and Semi-Structured Interview Form for revealing problems lived in sexual life, besides the results of laboratory tests, were used for data collection. Results. Mean age of the participating women was 51.34 +/- 5.85 years. Total score of ASEX was found to be correlated with the type of DM treatment, duration of DM diagnosis, complications of DM, relation with her husband, level of HbA1c and systolic-diastolic blood pressure (p < 0.05). Of the participating women, 47.4% expressed that they had problems with sexual relation. Conclusion. Most of the women with DM were determined to have problems in sexual functions besides the disease, and the impact of culture on the solution for problems lived within sexual life was effective. Relevance to clinical practice. These findings can help guide to raise the health of Turkish women with diabetes and to plan appropriate nursing interventions.Öğe Toplumsal cinsiyet özellikleri yönünden göç(Turkiye Klinikleri Public Health Nursing - Special Topics 2018, 2018) Kaya Erten, Zeliha; Zincir, HandanDünyada ve Türkiye’de göçler hızlı bir şekilde devam etmektedir. Göçün ise hem göçü yapan birey hem de göç edilen bölge için çeşitli sonuçları olmaktadır. Her göçmen sosyal öğrenme yolu ile öğrendiği kültürü de beraberinde göç ettiği yere taşımaktadır. Bireylerin kültürlenme yolu ile öğrendiği toplumsal cinsiyet rolleri de beraberinde taşıdığı önemli unsurlardandır. Ancak toplumsal cinsiyet bağlamında göç ettiği topluma bireyin adapte olma süreci farklı şekillerde olmaktadır. Bu makale bu adaptasyon aşamasının nasıl olabileceğini açıklamaya çalışırken buna hem kadın hem de erkek açısından bakmaya çalışmıştır. Aynı zamanda göç edeni bekleyen riskler kadar göç edilen bölge içinde değişimin potansiyel bir faktör olduğu ve göç edilen bölge içinde olumlu ya da olumsuz değişimlere sebep olabileceği belirtilmiştir. Migrations in the world and Turkey is continuing quickly. Immigration has various consequences for both the migrant individual and the migrated region. The culture he learned through immigrant social learning is also carried where he migrated together. The gender roles that individuals learn through cultivation are also important elements that they bring with them. However, the process of adapting the collective individual migrated in the context of gender is in different forms. While this article tries to explain how this adaptation phase might be, it tries to look at it from both men's and women's perspective. At the same time it is stated that the risk of migration is a potential factor of change within the migrated region and may lead to positive or negative changes within the migrated region.Öğe Toplumsal cinsiyet özellikleri yönünden göç(2018) Kaya Erten, Zeliha; Zincir, Handan[Abtsract Not Available]