Yazar "Uslu, Nevin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNDE KAVRAM HARİTASININ PROBLEM ÇÖZME VE ELEŞTİREL DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE ETKİSİ(2017) Erdem, Emine; Efe, Yağmur Sezer; Başdaş, Öznur; Bayat, Meral; Korkmaz, Zübeyde; Uslu, NevinGiriş: Hemşirelik eğitiminde öğrencilerin, problem çözme ve eleştirel düşünme becerisini geliştirmek için probleme dayalı öğretim, kavram haritası gibi farklı öğretim yöntemlerinin kullanılması önerilmektedir. Bu araştırma, kavram haritası yönteminin intörn hemşirelik öğrencilerinin problem çözme ve eleştirel düşünme düzeyine etkisini belirlemek amacı ile eğitim müdahaleli yarı deneysel çalışma olarak yapılmıştır. Yöntem: Çalışma 2012-2013 eğitim-öğretim yılında entegre müfredat uygulanan bir Sağlık Bilimleri Fakültesi'nin intörn hemşirelik öğrencileriyle (n=65) yapılmıştır. Çalışmada, pediatri kliniklerinde uygulama yapan öğrencilerle vaka tartışmaları kavram haritası yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. Veriler öntest-sontest şeklinde anket formu, Problem Çözme Envanteri (PÇE) ve Kalifornia Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği (KEDEÖ) ile toplanmıştır.Bulgular: İntörn hemşirelik öğrencilerinin; %63.0'ünün 21-23 yaş arasında, %73.8'inin kız olduğu ve %93.8'nin internet kullandığı belirlenmiştir. Kavram haritası yöntemi ile yapılan vaka tartışmaları sonrası intörn hemşirelik öğrencilerinin problem çözme ve eleştirel düşünme düzeylerinin olumlu yönde etkilendiği belirlenmiştir. Sonuç: Çalışmada, kavram haritası yönteminin intörn hemşirelik öğrencilerinin problem çözme ve eleştirel düşünme becerini olumlu etkilediği bulunmuştur. Hemşirelik eğitiminde, öğrencilerin problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerinin güçlendirilmesinde kavram haritası yönteminin kullanılması önerilebilir.Öğe Panoramik radyograflar interproksimal çürük tanısında ne kadar güvenilir? Stajyer diş hekimleri ve diş hekimleri ile yapılan bir çalışma(2022) Akyol, Rıdvan; Bayat, Meral; Uslu, Nevin; Erdem, Emine; Efe, Yağmur SezerAmaç: Panoramik radyografların interproksimal çürük tanısında bitewing radyograflar olmaksızın güvenilirliğinin araştırılması, ayrıca stajyer diş hekimleri ve diş hekimlerinin panoramik radyograflarda interproksimal çürük tanısındaki performanslarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışmaya Erciyes Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nde eğitim gören 20 dönem 4, 20 dönem 5 öğrencisi ve 20 pratisyen diş hekimi dahil edildi. Çalışmada 2020 yılı içerisinde endikasyon dahilinde aynı gün içerisinde hem panoramik hem de bitewing alınmış 11 bireyin görüntüleri kullanıldı. İlk olarak üç Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi araştırma görevlisi tarafından radyograflar değerlendirildi ve bitewing radyograflarda posterior dişlerin interproksimal yüzeylerindeki çürükler ortak bir görüşle kaydedildi. İkinci olarak da çalışmaya katılmayı kabul eden katılımcılar sadece panoramik radyografları değerlendirerek premolar ve molar dişlerin arayüzlerinde çürük olarak değerlendirdikleri lezyonları derinliklerine göre “0”, “1”, “2” ve “3” olarak hazırlanan forma kodladılar. İstatistiksel analizler SPSS v.22 yazılımı ile gerçekleştirildi. Bulgular: Dişlerin çürüğün varlığı ya da yokluğu açısından doğru değerlendirme bakımından en başarılı olanlar pratisyen diş hekimleriydi (%80,52). Bunu dönem 5 (%67,29) ve dönem 4 (%60,12) öğrencileri takip etmekteydi. (p<0,001). Çürüklerin derinliğine yapılan göre yapılan değerlendirmede ise, tüm derinliklerde yine diş hekimlerinin başarı oranı daha yüksekti (p<0,05). Her üç grupta da çürük pulpaya yaklaştıkça tespit edilmesindeki başarı oranı artmaktaydı. En az başarı oranları ise, her üç grup için “1” tipinde bulundu. Çürük bulunan yüzeyler içerisinde hatalı teşhis oranı en yüksek olan bölge üst premolar bölgesiyken, en başarılı bölge ise alt molar bölgesiydi. Sonuç: Panoramik radyograflar arayüz çürüklerinin değerlendirilmesinde, bitewing radyograflar kadar olmasa da yararlı olabilir. Bunda yıllar içerisinde çok sayıda radyograf değerlendirmenin etkisi yadsınamaz.