Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ozyirmidokuz, Mustafa Hakan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    A Data Mining Based Approach to a Firm's Marketing Channel
    (Elsevier Science Bv, 2015) Ozyirmidokuz, Esra Kahya; Uyar, Kumru; Ozyirmidokuz, Mustafa Hakan
    Firms need to collect and analyze marketing data in order to have a competitive advantage in the sector. The aim of this research is to extract knowledge from an international firm's marketing channel to improve the efficiency of the marketing system. The Cross Industry Standard Process for Data Mining (CRISP-DM) is used to analyze the survey data. Data are clustered by applying a Kohonen Self Organizing Map (SOM) to reduce the attributes. Anomaly detection analysis is applied. We generate a C5.0 Decision Tree (DT) model used for predicting the marketing channel firms' complaints with very high accuracy. Decision rules are also extracted. (C) 2015 The Authors. Published by Elsevier B.V.

| Nuh Naci Yazgan Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ertuğrul Gazi Mahallesi, Nuh Naci Yazgan Yerleşkesi, Kocasinan, Kayseri, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim