Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Okur, Mustafa" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    6754 SAYILI BİLİRKİŞİLİK KANUNU’NA GÖRE BİLİRKİŞİNİN DENETİMİ NETİCESİNDE UYGULANABİLECEK DİSİPLİN YAPTIRIMLARI
    (2024) Okur, Mustafa
    6754 Sayılı Bilirkişilik Kanunu ile bilirkişilik müessesesi kurumsal bir yapıya kavuşturularak bilirkişilerin bu kurumsal yapı altında faaliyet göstermelerine yönelik düzenlemeler getirilmiştir. Bu çerçevede bilirkişilik sicil ve listeleri oluşturulmuş, bilirkişilik faaliyetlerinin bilirkişilik mevzuatına uygun, etkili, verimli, kaliteli bir şekilde işleyişinin sağlanması için de bilirkişinin denetim ve disiplinine ilişkin kurallar getirilmiştir. Yeni kurumsal yapılanmada bilirkişilerin denetimine ilişkin görev bilirkişilik bölge kurullarına verilmiş, denetimlerin re-sen veya başvuru üzerine yapılabileceği belirtilmiştir. Bilirkişilik Kanunu’nun “Bilirkişilik sicilinden ve listesinden çıkarılma” başlıklı 13. maddesinde doğrudan adlandırılmasa da disiplin suçu teşkil eden fiil ve davranışlar ile bu disiplin suçlarının işlenmesi halinde bunlara uygulanacak disiplin cezaları belirlenmiştir. Bilirkişilik mevzuatına göre yapılacak denetimler neticesinde disiplin suçu teşkil eden fiil ve davranışların tespiti halinde, bunların faili olan bilirkişiler hakkında disiplin yaptırımlarının uygulanmasına karar verilecektir. Bilirkişilik mevzuatında “sicil ve listeden çıkarma”, “bir yıla kadar geçici geçici süreyle listeden çıkarma” ve “uyarma” şeklinde üç disiplin yaptırım türü belirlenmiştir. Bilirkişilik sicil ve listelerine kayıtlı olmayan kişiler bakımından da tek bir yaptırım türü olarak “bilirkişilik yapmaktan yasaklanma” yaptırımı öngörülmüştür. Bilirkişilik Kanunu’na göre bilirkişilere uygulanan bu disiplin yaptırımları dışında, bir meslek odasına bağlı olarak veya kamuda memur olarak çalışan bilirkişiler hakkında tabi oldukları mevzuat kapsamında başkaca disiplin yaptırımlarının uygulanmasına da karar verilebilecek-tir.
  • [ X ]
    Öğe
    7418 SAYILI KANUN İLE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER ÇERÇEVESİNDE ARTIRMA İLÂNI
    (2023) Okur, Mustafa
    Cebri icra hukukunda temel paraya çevirme yöntemi açık artırma suretiyle satış yöntemidir. Açık artırma ile satış yönteminin artırmaya hazırlık işlemleri ve artırmanın yapılması olmak üzere iki temel aşaması bulunmaktadır. En önemli artırmaya hazırlık işlemlerinden birisi açık artırmanın ilân edilmesidir. Açık artırma ile satışlarda artırma ilânının yapılması zorunludur. İlândan maksat, artırma ile satış ve satılacak mal ile ilgili temel bilgilerin, çeşitli vasıta ve araçlarla tüm ilgililere ve kamuya duyurulmasıdır. Artırma ilânının şeklini belirleme konusunda ise icra müdürünün takdir yetkisi bulunmaktadır. 7343 sayılı Kanun ile açık artırma ilânının elektronik satış portalında yapılması zorunlu hâle getirilmiş ve başkaca vasıtalarla ilânın yapılması hususunda icra müdürüne geniş bir takdir yetkisi verilmiştir. İcra müdürünün artırma ilânının şeklini belirleme konusunda sahip olduğu takdir yetkisi 7418 sayılı Kanun ile önemli ölçüde sınırlandırılmış ve elektronik satış portalında yapılan ilânın, Basın İlân Kurumu İlân Portalında da yayımlanması zorunluluğu getirilmiştir. Zorunlu ilânlar dışında, icra müdürünün ilânın yapılmasında kullanılabileceği araçlar gazete veya internet haber sitesinde ilânın yapılması seçeneği ile sınırlandırılmış ve her yıl güncellenecek limitler dahilinde bu iki araçtan birisi ile de ilân yapılması zorunluluğu getirilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    BİLİRKİŞİ RAPORUNDA TARAF BEYANLARININ DEĞERLENDİRİLMESİNİN, KAYSERİ BİLİRKİŞİLİK BÖLGE KURULU’NUN 2023/38 DİSİPLİN NOLU KARARLARI ÖZELİNDE BİLİRKİŞİNİN DİSİPLİN SORUMLULUĞU AÇISINDAN İRDELENMESİ
    (2024) Okur, Mustafa
    Kayseri Cumhuriyet Başsavcılığının 2022/38541 nolu soruşturma dosyasına iki kişilik bilirkişi heyeti tarafından sunulan 19.10.2022 tarihli kök rapor ile 07.12.2022 tarihli ek raporun sonuç bölümünde “şüpheli ve şüpheli vekilinin iddiaları gerçeği yansıtmamakta'’ şeklinde ifadeye yer verilmiştir. Söz konusu ifadenin bilirkişilik mevzuatına aykırı olduğu iddia edilerek, bilirkişi raporlarını düzenleyen bilirkişiler hakkında başkaca aykırılık ve ihlal iddialarıyla birlikte 02.06.2023 tarihinde Kayseri Bilirkişilik Bölge Kuruluna şikâyette bulunulmuştur. Kayseri Bilirkişilik Bölge Kurulunca 14.06.2023 tarih 2023/38 disiplin nolu karar ile bilirkişiler hakkında herhangi bir disiplin yaptırımın uygulanmasına yer olmadığına karar verilmiş; söz konusu karara yapılan itiraz da Kurulun 06.09.2023 tarih 2023/38 disiplin nolu kararı ile kesin olarak reddedilmiştir. Bu çalışmada bilirkişi raporlarında taraf beyanlarının değerlendirilmesinin disiplin yaptırımını gerektirip gerektirmediği, Kayseri Bilirkişilik Bölge Kurulunun 2023/38 disiplin nolu anılan kararlarına konu bilirkişi raporlarında yer verilen \"şüpheli ve şüpheli vekilinin iddiaları gerçeği yansıtmamakta'’ şeklinde ifade özelinde incelenmiş ve bu yönden kurul kararları değerlendirilmiştir. Şikâyet dilekçesinde ileri sürülen ve Kurulca karara bağlanan diğer aykırılık iddiaları ise incelenmemiş, çalışmanın kapsamı dışında tutulmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    ELEKTRONİK AÇIK ARTIRMA SURETİYLE SATIŞTA ARTIRMA AŞAMASI
    (2023) Okur, Mustafa
    Açık artırma suretiyle satışın bir türü olan, İcra ve İflâs Kanunu’nda 7343 sayılı Kanunla yapılan değişikliklerle hukukumuza giren, elektronik ortamda açık artırma suretiyle satışta, satış sürecinin tamamı elektronik ortamda gerçekleşir. Artırmaya katılmak için yüzde on oranında teminat gösterilmesi gerekir. Birinci artırmada satışın herhangi bir nedenle gerçekleşmemesi halinde ikinci artırma yapılır. Birinci artırma ve ikinci artırma, elektronik satış portalında yapılan elektronik ilanda belirtilen gün ve saat aralığında tamamen elektronik ortamda gerçekleştirilir, artırma tekliflerinin tamamı elektronik ortamda verilir ve artırmalar elektronik ortamda sona erer. Artırma bittikten sonra artırmanın sonucu ile ilgili olarak icra müdürü tarafından artırma sonuç tutanağı düzenlenir ve artırma bittikten sonraki ilk iş gününde elektronik satış portalında ilan edilir. Artırma neticesinde şartlar gerçekleşmişse en yüksek teklifi verene mal ihale edilir. Satış bedelinin artırma sonuç tutanağının ilan edildiği tarihten itibaren yedi gün içinde ödenmesi gerekir. Satış bedeli ödendikten ve ihale kesinleştikten sonra da satılan malın teslim ve tescil işlemleri gerçekleştirilir.
  • [ X ]
    Öğe
    Elektronik Satış (İİK m.111/b) ve Elektronik Satışta Artırmaya Hazırlık İşlemleri(*)
    (2023) Okur, Mustafa
    7343 sayılı Kanun ile İcra ve İflâs Kanunu’nun özellikle paraya çevirme aşamasına ilişkin hükümlerinde birçok değişik- lik yapılmış, yeni düzenlemeler hayata geçirilmiştir. Bunlardan birisi de 7343 sayılı Kanun’un 13. maddesi ile İcra ve İflâs Kanunu’na eklenen 111/b maddesi ile getirilen, kısaca elektronik satış olarak adlandırılan, elektronik ortamda açık artırma ile satıştır. Söz konusu düzenleme gerek taşınır satışlarında, gerekse taşınmaz satışlarında uygulanması gereken genel bir düzenleme niteliğindedir. Elektronik satışın düzenlendiği İİK m.111/b hükmüne paralel olarak, ta- şınır satışlarında artırmaya hazırlık işlemlerine ilişkin İİK m.114 hükmünde değişiklik yapılmıştır. İİK m.126’da yapılan değişiklikle de taşınır satışlarında artırmaya hazırlık işlemlerine ilişkin hükümlerin taşınmaz satışlarında da uygula- nacağı belirtilmiştir. Elektronik satışta, kıymet takdirinin yapılması, açık artırmanın ilân edilmesi ve açık artırma şartnamesinin hazırlanması olmak üzere üç temel artırmaya hazırlık işlemi vardır.
  • [ X ]
    Öğe
    Katotam tahkim yargılaması
    (2022) Okur, Mustafa
    [Abtsract Not Available]
  • [ X ]
    Öğe
    Katotam tahkiminde tahkim başvurusu, dilekçeler aşaması ve görev belgesi
    (2022) Okur, Mustafa
    Kayseri Ticaret Odası Tahkim ve Arabuluculuk Merkezi (KATOTAM)’da tahkim süreci, tahkim anlaşması bulunan bir uyuşmazlıkla ilgili olarak taraflardan birisinin, dava dilekçesini (tahkim başvuru dilekçesi) merkez sekretaryasına vermesi ile başlamakta, diğer tarafın tahkim davasına vereceği cevap dilekçesi ile devam etmektedir. Cevap dilekçesi ile karşı dava da açılabilmektedir. Cevap dilekçesinin verilmesiyle beraber Sekretarya, bir taraftan Yönerge hükümleri doğrultusunda hakem seçiminin gerçekleştirilmesi ve tahkim masraflarının tahsili hususunda yapılması gereken işlemleri yerine getirirken, diğer taraftan cevap dilekçesini davacıya tebliğe çıkararak ikinci dilekçelerin verilmesi ve böylelikle dilekçeler aşamasının tamamlanmasını sağlar. ISTAC ve İTOTAM tahkiminden farklı, TOBB tahkimine benzer şekilde KATOTAM tahkiminde tarafların dilekçeler aşamasında ikişer dilekçe vermeleri söz konusudur. Yönergede hakem veya hakem kurulunun Sekretarya tarafından dosyanın kendisine tevdiinden itibaren bir aylık süre içerisinde dilediği taktirde, belgelere dayanak veya tarafların huzurunda bir görev belgesi hazırlayarak divana kuruluna sunabileceği belirtilmiştir. Görev belgesinin düzenlenmesi zorunlu olmamakla beraber, tahkim yargılamasının düzenli, belirli ve verimli bir şekilde işlemesini sağlamak için görev belgesinin düzenlenmesinde fayda vardır

| Nuh Naci Yazgan Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ertuğrul Gazi Mahallesi, Nuh Naci Yazgan Yerleşkesi, Kocasinan, Kayseri, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim