Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Menge, Aziz" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Retro pazarlama-Kayseri'deki nostaljik mekanlar üzerine bir araştırma
    (Nuh Naci Yazgan Üniversitesi, 2017) Menge, Aziz; Sarıyer, Nilsun
    Geçmiş ürün, hizmet ve eserlerin yeniden ele alınarak günün koşullarına uyarlanması anlamında kullanılan "Retro" her dönem varlığını sürdürmeyi başarmış ve halihazırda büyük bir kitlenin ilgisini çekmektedir. Stephen Brown tarafından ortaya atılan retro pazarlama "Bir önceki tarihsel döneme ait ürün veya hizmetin canlanması veya yeniden başlatılması" şeklinde tanımlanmıştır. Buna karşın artan küreselleşme ve teknolojik gelişmeler ile birlikte bireysel ve toplumsal zevkler de değişim göstermiş, yeniye, son teknolojiye sahip ürünlere olan talep artmıştır. Tüketim toplumları oluşmuş ve yeniyi, hep yeniyi isteyen bir algı meydana gelmiştir. Bununla birlikte postmodern yaşamda geçmişte yaşanılan anılar, yaşanmışlıklar ve bunlara duyulan aşırı sevgi ve özlem olarak tanımlanan nostaljiye olan talep, gün geçtikçe artmıştır. Ve böylece retro pazarlama, tüketicilerin geçmişe olan özlemlerini dindirme amacı ile ortaya çıkmış ve geniş bir kitleye hitap etmeyi başarmıştır. Retro pazarlamanın gelişimini incelemek ve tüketicilerin tercih sebeplerini belirlemek amacı ile gerçekleştirilen bu çalışmanın ilk bölümde kavramsal yaklaşımda bulunulmuş, ikinci bölümde ise toplanan veriler doğrultusunda analiz gerçekleştirilmiştir. Analiz içerisinde frekans dağılımlarına ve faktör analizlerine yer verilerek katılımcıların retroya yönelmelerinde etkili olan değişkenler belirlenmiştir. Bu çalışma ile birlikte retro pazarlamaya yönelimde tüketici tercihlerinin belirlenmesi amaçlanmış ve bu doğrultuda çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda da tüketicilerin retro pazarlamaya yönelmesinde etkin olan faktörler belirlenerek aktarılmıştır.

| Nuh Naci Yazgan Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ertuğrul Gazi Mahallesi, Nuh Naci Yazgan Yerleşkesi, Kocasinan, Kayseri, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim