Yazar "Kaya, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe AFET YÖNETİMİ POLİTİKASI BAĞLAMINDA VEFA SOSYAL DESTEK GRUBUNUN TALAS İLÇESİ ÖRNEĞİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ(2022) Kaya, Ali; Akıllı, Hüsniye; Mursül, Damla; Avcı Kaya, Gülnihan; Bayram, Mehmet Ali; Mursül, İsmail; Tamokur, YuşaKüresel ölçekte etkili olan COVID-19 salgını, pek çok ülkede olduğu gibi Türkiye’de de etkisini göstermiş ve yeni kamu politikalarının hayata geçirilmesini zorunlu kılmıştır. Bu alandaki ilk uygulama örneklerinden birini, yaşlı nüfusa yönelik politikalar oluşturmuştur. İçişleri Bakanlığı genelgeleri doğrultusunda 65 yaş ve üzeri vatandaşlara getirilen sokağa çıkma yasağı sonrasında vatandaşların ihtiyaçlarının karşılanması için harekete geçilmiş; il ve ilçe düzeyinde, çok aktörlü bir yapı olan Vefa Sosyal Destek Grupları oluşturulmuştur. Çalışmada, salgınla mücadele kapsamında oluşturulan Vefa Sosyal Destek Grubunun, afet yönetimi politikası çerçevesinde değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Politika sürecinin bütüncül bir şekilde değerlendirilebilmesi amacıyla Laswell’in süreç analizi modeli temel alınmış, söz konusu oluşumun nasıl oluşturulduğu ve uygulamaya geçirildiği incelenmiş ardından da Kayseri Talas İlçesi Vefa Sosyal Destek Grubu’na örneğine odaklanılmıştır. Grup çalışanları ve yetkilileriyle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiş; grubun idari niteliği, hizmet sunumu ve kısıtlama sürecinde yaşanan sorunlar ortaya konmuştur. Yeni olmasına rağmen hızlıca organize olan ve etkin bir şekilde hizmet sunan Talas Vefa Sosyal Destek Grubunun olası benzer afet durumlarında da etkili olabileceği sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Covid-19 Salgini Ve Vefa Sosyal Destek Grubu Baglaminda Yerelde Yaslilara Sunulan Hizmetlerin Degerlendirilmesi: Kayseri Talas Büyüksehir Ilçe Belediyesi Örnegi(2020) Kaya, Ali; Akıllı, Hüsniye; Mursül, Damla2019 yılının Aralık ayında ilk kez tanılanan koronavirüs salgını tüm dünyayı etkisi altına almıs, Dünya Saglık Örgütü tarafından pandemi olarak ilan edilmis ve sosyal, ekonomik ve siyasal açıdan büyük etkiler yaratmıstır. Türkiye de bu salgından etkilenmis ve devlet tarafından birçok tedbir uygulamaya geçirilmistir. Içisleri Bakanlıgı genelgeleri dogrultusunda 65 yas üzeri vatandaslara sokaga çıkma yasagı getirilmesi ve bu vatandasların ihtiyaçlarının karsılanması için de yerel düzeyde Sosyal Vefa Destek Gruplarının kurulması bu uygulamalar arasındadır. Yaslı vatandaslar Nisan ayı sonundan itibaren evlerinden çıkamamakta, bu durumun ise yaslıların ruh ve beden saglıkları açısından önemsenmesi gerektigi düsünülmektedir. Bu çerçevede bu çalısmanın amacı Kayseri Talas Ilçe Belediyesi sınırları içinde faaliyet gösteren Vefa Sosyal Destek Grubunun çalısmaları kapsamında ilgili belediye sınırları içinde ikamet eden 65 yas ve üstü vatandasların bu grubun çalısmalarına yönelik memnuniyet düzeylerinin tespit edilmesi ve görüslerinin degerlendirilmesidir. Bu amaç dogrultusunda, yarı yapılandırılmıs görüsme, odak grup görüsmesi ve anket çalısması bu çalısmada kullanılan yöntemleri olusturmaktadır.Öğe COVID-19 salgını ve vefa sosyal destek grubu bağlamında yerelde yaşlılara sunulan hizmetlerin değerlendirilmesi: Kayseri Talas Büyükşehir İlçe Belediyesi örneği(2020) Kaya, Ali; Akıllı Hüsniye; Damla Mursül; Kaya, Ali[Abtsract Not Available]Öğe COVID-19 salgını ve Vefa Sosyal Destek Grubu bağlamında yerelde yaşlılara sunulan hizmetlerin değerlendirilmesi: Kayseri Talas Büyükşehir İlçe Belediyesi örneği(2020) Kaya, Ali; Akıllı , Hüsniye; Mursül, Damla; Kaya, Ali[Abtsract Not Available]Öğe Dijital Türkiye Projesi kapsamında kamu hizmetlerinin dönüşümü(Uluslararası 14. Kamu Yönetimi Forumu Bildiri Özetleri Kitabı, 2017) Mürsül, Damla; Kaya, AliDijital Türkiye, Digital Europe Projesi’nin AB Dijital Ajanda 2020 vizyonu çerçevesinde Türkiye’nin 2023 hedefleri arasında yer alan bir projedir. Özellikle kamu yönetimi alanında AB ülkeleri ile uyumlu olarak koordine edilecek pratik ve hızlı bilgi sistemleri aracılığıyla e-devlet uygulamalarının hayata geçirilmesi ve bürokratik oligarşiye karşı atılmış önemli bir adım olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışmada Dijital Türkiye projesi kapsamında vatandaşların kamu hizmetlerinden faydalanabilmesi için getirilen yenilikler, Adalet ve Kalkınma Partisi döneminde hazırlanan hükümet programlarının içerikleri ve hükümetlerin icraatları dikkate alınarak karşılaştırmalı olarak analiz edilecektir. Bu bağlamda kamu hizmetlerinin dijitalleşmesine yönelik çalışmalar ile yeni nesil kamu yönetimi anlayışındaki farklılıklar ortaya konmuş olacaktır.,Digital Turkey is one of the projects among the goals 2023 of Turkey within the frame of EU Digital Agenda 2020 vision of Digital Europe Project. E-government practices which are implemented by means of practical and quick information systems coordinated in line with EU states especially in public administration sphere, confront as an important step against bureaucratic oligarchy. In this study innovations as to benefits of citizens from civil services as part of Digital Turkey Project are analyzed comparatively by considering contents of prepared government programs and all governmental actions in period of Justice and Development Party. In this context studies towards digitalization of public administration and differences in the new generation of public administration approach will be revealed.Öğe Estonya’da uygulanan E-Devlet uygulamalarının Türkiye’deki E-Devlet uygulamalarıyla mukayesesine dair bir çalışma(Uluslararası XI.Kamu Yönetimi Forumu Bildiri Kitabı, 2014) Mürsül, Damla; Kaya, Ali1991 yılında Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği’nin yıkılması ile bağımsızlığını ilan eden Estonya, yönetim anlayışında değişiklik yapma yoluna gitmiştir. Sovyet döneminin katı hiyerarşik ve bürokratik yapısı terk edilerek dijital bürokrasi modeline geçildiği gözlenmektedir. Son dönemde bilgi ve iletişim teknolojilerine yapılan yatırım, e-devlet uygulamalarında da kendisini göstermiştir. İşlem süreçlerini kısaltan, hızlı çıktılar alınmasını sağlayan ve hizmet kalitesini arttıran elektronik hizmet yöntemleri yaygınlaştırılmaktadır. Çalışma, 2000’li yılların başından itibaren Estonya’da uygulamaya konan e-seçim, e-imza gibi dijital yöntemleri ve Türkiye’deki e-devlet uygulamalarını kapsar. Bu yöntemlerin kullanılması ile kamusal hizmetlerin sunumunda daha etkili ve verimli sonuçlar alınacağı öngörülmektedir.Öğe KAYSERİ’DE HALK TAKVİMİ: SAYILI GÜNLER VE BUNLARLA İLİŞKİLİ İNANIŞLAR(Nuh Naci Yazgan Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2023) Akıllı, Hüsniye; Kaya, Ali; Demir, Duygu; Sever, Semanur; Atsız, Fatma; Renda, NeslihanHalk takvimleri, yerleşim yerlerinin kendine özgün coğrafi, ekonomik, dinsel, mitolojik, sosyolojik ve kültürel unsurlarıyla ilgili verileri kapsayan ‘geleneksel somut olmayan kültürel miras’ unsurlarıdır. Hava durumuna ilişkin meteorolojik ve ölçülebilen bilimsel veriler çok önemli olmakla birlikte, halk takvimlerinin en önemli özelliği; salt hava tahminini değil yüzyıllar boyunca aktarılan ekolojik bilgiyi de beraberinde taşıması ayrıca sosyo kültürel zenginlikleri ve miras unsurlarını da içinde barındırmasıdır. Görüşme tekniği ve konuyla ilgili bilimsel çalışmalardan elde edilen veriler doğrultusunda Kayseri halk takvimine ve bunlarla ilgili inanışlara dair verilerin derlenmesi, sosyo kültürel temalarla birlikte yerel bilgilerin ve kültürel mirasın detaylarının açığa çıkarılması bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. İnsan-doğa ilişkisine dair ortaya konacak araştırma bulgularının, doğadan uzaklaşan insanın doğaya ve kültürel değerlere dair farkındalığının artması açısından katkı sağlayacağı düşünülmektedir.,Folk calendars are “traditional intangible cultural heritage” elements which provide specific data about geographic, economic, religious, mythologic, sociological and cultural properties of the settlements. Although meteorologic and measurable data about weather forecasts are of great importance, the most important feature of the folk calendars is that they also embed ecological knowledge accumulated through centuries along with socio-cultural richness and heritage elements. Using data acquired from interviews and previous scientific research, the aim of this study is to compile information and beliefs about the local folk calendar of Kayseri, and to reveal details of local knowledge and cultural heritage. It is believed that the research findings about the relationship between the man and the nature may contribute in raising awareness about the natural and cultural values of human beings who have distanced themselves from nature.Öğe ULUSAL BİLGİ GÜVENLİĞİ POLİTİKALARI AÇISINDAN KAMU KURUMLARININ İNCELENMESİ: KAYSERİ BAROSU ÖRNEĞİ(Adaleti Savunanlar Stratejik Araştırmalar Merkezi Derneği, 2019) Mursül, Damla; Kaya, AliKüreselleşme süreciyle birlikte teknoloji, hayatımızın her alanına girmiştir. İçinde bulunduğumuz süreçte yaşanan gelişmeler, klasik yönetim anlayışının ötesine geçerek bilgi ve hizmetlerin kullanıcıya (vatandaş-müşteri) daha hızlı daha kolay ulaşması yönünde talepler doğurmuştur. Bilgi ve hizmete erişilebilirlik, bilgi toplumunun en önemli güç kaynaklarından biridir. Çalışma, ulusal bilgi güvenliği sisteminin temel mevzuatını oluşturan strateji belgeleri ve eylem planlarından yola çıkarak kamu kurumlarının bilgi güvenliği kültürüne yaklaşımını uygulamaya koyduğu politikalar çerçevesinde ortaya koymayı amaçlamaktadır. Güvenlik kültürü; yöneticilerin, çalışanların, hizmetten faydalananların ve tüm kamu üyelerinin karşı karşıya kalabilecekleri sorunların en aza indirilmesi ya da ortadan kaldırılmasına yönelik uygulamaları içermektedir. Günümüz bilgi toplumlarında bilgi güvenliği konusu, güvenlik kültürünün/güvenlik yaklaşımının önemli bir boyutudur. Gelişen teknolojiyle birlikte internet ortamında bireysel veya kamusal düzeyde çeşitli güvenlik riskleri ortaya çıkmakta, buna bağlı olarak kamu kurumları çeşitli önlemler almaya yönelmektedir. Kamu kurumlarında güvenlik kültürünün oluşturulabilmesi için bilgi güvenliği ve siber güvenlikle ilgili düzenlemeleri öngören mevzuat bilgi sistemi, çalışmanın ele aldığı kurumsal dokümanların kaynağını oluşturmaktadır. Bu kapsamda çalışma, 2015-2018 tarihlerini içeren Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planının ele aldığı ulusal bilgi güvenliği politikalarını; bu politikaların kamu kurumları için belirlediği hedefleri ve uygulama önerilerini, nitel araştırmalarda kullanılan veri toplama araçlarından biri olan doküman incelemesi yöntemiyle Kayseri Barosu özelinde analiz etmeyi planlamaktadır.Öğe Ulusal Bilgi Güvenliği Politikaları Açısından Kamu Kurumlarının İncelenmesi: Kayseri Barosu Örneği,(Adaleti Savunanlar Stratejik Araştırmalar Merkezi Dergisi, 2019) Mürsül, Damla; Kaya, AliKüreselleşme süreciyle birlikte teknoloji, hayatımızın her alanına girmiştir. İçinde bulunduğumuz süreçte yaşanan gelişmeler, klasik yönetim anlayışının ötesine geçerek bilgi ve hizmetlerin kullanıcıya (vatandaş-müşteri) daha hızlı daha kolay ulaşması yönünde talepler doğurmuştur. Bilgi ve hizmete erişebilirlik, bilgi toplumunun en önemli güç kaynaklarından biridir. Çalışma, ulusal bilgi güvenliği sisteminin temel mevzuatını oluşturan strateji belgeleri ve eylem planlarından yola çıkarak kamu kurumlarının bilgi güvenliği kültürüne yaklaşımını uygulamaya koyduğu politikalar çerçevesinde ortaya koymayı amaçlamaktadır. Güvenlik kültürü; yöneticilerin, çalışanların, hizmetten faydalananların ve tüm kamu üyelerinin karşı karşıya kalabilecekleri sorunların en aza indirilmesi ya da ortadan kaldırılmasına yönelik uygulamaları içermektedir. Günümüz bilgi toplumlarında bilgi güvenliği konusu, güvenlik kültürünün/güvenlik yaklaşımının önemli bir boyutudur. Gelişen teknolojiyle birlikte internet ortamında bireysel veya kamusal düzeyde çeşitli güvenlik riskleri ortaya çıkmakta, buna bağlı olarak kamu kurumları çeşitli önlemler almaya yönelmektedir. Kamu kurumlarında güvenlik kültürünün oluşturulabilmesi için bilgi güvenliği ve siber güvenlikle ilgili düzenlemeleri öngören mevzuat bilgi sistemi, çalışmanın ele aldığı kurumsal dokümanların kaynağını oluşturmaktadır. Bu kapsamda çalışma, 2015-2018 arası dönemi içeren Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planının ele aldığı ulusal bilgi güvenliği politikalarını; bu politikaların kamu kurumları için belirlediği hedefleri ve uygulama önerilerini, nitel araştırmalarda kullanılan veri toplama araçlarından biri olan doküman incelemesi yöntemiyle Kayseri Barosu özelinde analiz etmeye çalışmaktadır. Analiz sonucunda bilgi güvenliği ve güvenlik kültürü yaklaşımları çerçevesinde Kayseri Barosu’nun başlangıç düzeyinde birtakım faaliyetler yürüttüğü, çevrim içi ortamda kullanıcılarla bu bilgileri paylaştığı ancak bu girişimlerin henüz yetersiz olduğu sonucuna varılmaktadır. Eylem Planı’nda sorumlu kuruluş olarak belirtilen Adalet Bakanlığı’nın bu konularda tüm barolara daha fazla katkı sağlaması önerilmektedir. Technology has entered every aspect of our lives with the globalization process. The developments in the current period led to the need for information and services to reach the user (citizen-customer) faster and more easily beyond the classical approach of management Accessibility to information and service is one of the most important sources of power in the information society. The study aims to reveal approach of the public institutions about information security culture within the framework of the policies implemented by the strategy documents and action plans that constitute the basic legislation of the national information security system. Safety culture includes practices aimed at minimizing or eliminating the problems that managers, employees, service beneficiaries and all public members may face. In order to establish a security culture in public institutions, the legislation information system, which provides regulations on information security and cyber security, is the source of the institutional documents. In this context, the study includes the national information security policies addressed by the 2015-2018 Information Society Strategy and Action Plan; it tries to analyze the objectives and implementation proposals of these policies for public institutions specific to Kayseri Bar Association by document analysis method which is one of the data collection tools used in qualitative research. As a result of the analysis, it is concluded that Kayseri Bar Association carries out some activities at the beginning level within the framework of information security and security culture approaches, and shares the related information with users by online services, but these initiatives are not sufficient yet. It is recommended that the Ministry of Justice, which is mentioned as the responsible institution in the Action Plan, should contribute further to all bar associations on these issues.Öğe Y kuşağı öğrencilerinin kamu hizmeti beklentilerine dair bir analiz: Nuh Naci Yazgan Üniversitesi örneği(I. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu Bildiri Kitabı, 2016) Mürsül, Damla; Kaya, AliSosyal, kültürel, ekonomik ve siyasal ortam gibi pek çok faktör, kuşaklar arasında birtakım farklılıkların ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Bu farklılıklardan biri de kamu hizmetlerine yönelik beklentilerdeki farklılıklardır.Çalışma,Nuh Naci Yazgan Üniversitesi’nde lisans eğitimi gören vealdıkları eğitim dolayısıyla kamu yönetimi ve kamu hizmeti gibi kavramlarüzerine odaklanan 1.- 2.- 3. ve 4.sınıf Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü öğrencilerinin bu konulardaki beklentilerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bölüm öğrencileri, genellikle Y kuşağı yaş grubunda (1980-1999) bulunan öğrencilerdir. Y kuşağının en temel özelliklerinden biri, teknolojiyle yakın ilişkileridir. Araştırma, Y kuşağı üniversite öğrencilerinin teknolojik ilgiler inden yola çıkarak kendilerine yöneltilen anket soruları çerçevesinde veri toplamaktadır. Öğrencilerin günümüzde kamu hizmetlerinin sunulmasına yönelik olumlu ya da olumsuz düşünce ve tutumları, araştırma sonucunda belirlenmiş olacaktır.