Yazar "Dursun, Yunus" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Farkli Ürün Kategorilerinde Yabanci Markalama ve Tüketici Etnosentrizmi Kumru UYAR(2015) Uyar, Kumru; Dursun, YunusÖzet: Etnosentrizm tüketicilerin satınalma davranışlarında ve ürünlerin değerlendirmesinde etki- lidir. Etnosentrizm ile ilgili çok sayıda çalışma yapılmasına rağmen, marka isminin yerli ya da yabancı olmasının etkisi kısmen göz ardı edilmiştir. Ürünlerin marka isminin yerel dilde veya yabancı dilde olması etnosentrizm seviyesi yüksek olan tüketicilerin ürünleri yerli veya yabancı olarak değerlendir- melerinde önemli bir ipucu sağlamaktadır. Marka isminden elde ettikleri ipucuna göre tüketicilerin ürünlerle ilgili düşünceleri şekillenmektedir. Bu çalışmanın amacı, etnosentrizmin etkisi altında tüke- ticilerin yerli ya da yabancı marka isimli farklı ürün gruplarını değerlendirmelerini incelemektir. Bir diğer amacı ise, etnosentrizm ve demografik değişkenler arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırma, Kayseri ilinde gerçekleştirilmiştir. Konu ile ilgili temel kavram olan tüketici etnosentrizmi, bu çalış- mada, Tüketici Etnosentrik Eğilim Ölçeği (CETSCALE) ile ölçülmüş ve araştırma kapsamındaki Türk tüketicilerinin orta düzeyde tüketici etnosentrizmi eğilimi gösterdikleri ortaya konulmuştur. Araştırma sonucunda etnosentrizm ile demografik faktörlerden medeni durum ve cinsiyet arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamışken, gelir arasında istatistiksel olarak anlamlı negatif yönde bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca, eğitim ve yaş ile etnosentrizm düzeyi arasında istatistiksel olarak anlamlı pozitif yönde ilişki bulunmuştur. Tüketici etnosentrizmi üzerinde en etkili demografik faktörler gelir ve eğitim olarak tespit edilmiştir. Ayrıca tekstil, gıda ve elektronik ürün grupları arasından gıda ürün- lerinde etnosentrizmin daha etkili olduğu da araştırmanın bulguları arasındadır.Öğe Sanal İdeal Benlik Uyumunun Tüketicilerin Sosyal Medya İlgilenimi ve Sosyal Medya Kullanım Motivasyonu Üzerindeki Etkisi: Bir Yapısal Eşitlik Modellemesi(2021) Sargın, Sinem; Dursun, YunusSanal ideal benlik uyumu, tüketicilerin kullandıkları sosyal medya platformlarının sanal benlikleriyle uyumlu olması olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışma, sanal ideal benlik uyumunun tüketicilerin \rsosyal medya ilgilenimi ve sosyal medya kullanım motivasyonu üzerindeki etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, kolayda \rörnekleme yöntemiyle seçilen 443 sosyal medya kullanıcısı üzerinde \rçevrimiçi anket yöntemi uygulanmış olup, veriler yapısal eşitlik modellemesi aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları, sanal \rideal benlik uyumunun sosyal medya ilgilenimi (hedonik değer ve \rkendini ifade etme) üzerinde etkili olduğunu; sosyal medya ilgilenim \rboyutlarından hedonik değerin sosyal medya kullanım motivasyonu boyutları (eğlence, kişisel yararlanma, bilgi arama, kolaylık, fedakârlık) üzerinde etkili olduğunu; sosyal medya ilgilenim boyutlarından \rkendini ifade etmenin ise eğlence dışında tüm sosyal medya kullanım \rmotivasyonu boyutları üzerinde etkili olduğunu fakat eğlence üzerinde etkili olmadığını göstermektedir. Araştırma sonuçlarının dijital pazarlama yöneticilerine yol gösterici nitelikte olması beklenmektedir.Öğe Sustainable consumption behaviour: A conceptual assessment(2023) Sargın, Sinem; Dursun, YunusEnvironmental problems caused by human activities are increasing day by day. Both the production and consumption of goods and services cause negative environmental impacts to a large extent. Governments, adopting the concept of sustainable development, develop strategies to promote sustainable consumer behaviour to eliminate these negativities. For these strategies to be effective, it is necessary to know how sustainable consumer behaviour occurs and what they are affected by. Sustainable consumption behaviour is defined as the actions consumers take not to endanger the needs of generations and to minimise waste damage on the life cycle. This study discusses sustainable consumption behaviour from a conceptual framework and includes recent studies. The study is expected to contribute to the marketing literature and guide marketing managers.Öğe The effect of environmental ethics awareness, ecological intelligence and the love of nature on sustainable consumption behavior(2024) Sargın, Sinem; Dursun, YunusSustainability means taking into account the needs of future generations while meeting our own needs. In order for societies and countries to achieve their sustainability goals, individuals, companies and governments have responsibilities. Sustainable consumption behavior is defined as the behaviors that consumers perform in a way to use scarce resources in the most effective way with minimal damage to natural life and eco-system. In order to develop an understanding of sustainability among consumers, it is necessary to know the antecedents that push individuals towards sustainable consumption behavior. Therefore, it is thought that this study will contribute to the marketing managers and the literature. Accordingly, in this study, the effects of environmental ethics awareness, ecological intelligence and love of nature (passion for nature, intimacy with nature, commitment to nature) on sustainable consumption behavior (environmental sensitivity, non-need purchasing, saving, reusability) were examined. The data obtained as a result of the survey conducted on 531 consumers selected by convenience sampling method in Kayseri were analyzed through Structural Equation Modeling. The results show that passion for nature, commitment to nature, environmental ethics awareness and ecological intelligence effect environmental sensitivity; passion for nature and intimacy with nature effect unnecessary purchasing; passion for nature and ecological intelligence effect reusability. It was observed that none of the independent variables were effective on the saving behavior.