Yazar "Doğan, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ANALYSIS OF SOCCER LEAGUE COMPETITION ALGORITHM FOR LOAD FREQUENCY CONTROL IN NONLINEAR INTERCONNECTED POWER SYSTEM(2021) Doğan, AhmetLoad Frequency Control (LFC) is a significant tool that provides an equilibrium between generating and consuming real power for efficient operation of power system. In this paper, design and performance analysis of Soccer League Competition (SLC) algorithm is provided for optimal solution of LFC in nonlinear interconnected power systems. SLC algorithm has ability of escaping from local minimums while increasing searching capability accuracy with their operators. PID controller parameters are optimized in order to minimize Integral of Time multiplied Absolute Error (ITAE) as objective function. In order to demonstrate efficiency of SLC, two different nonlinear test systems are employed as case studies. At the first instant of study, two area nonlinear thermal power plants with proper value of Generation Rate Constraints (GRC) is considered as test system. Then, the simulations are employed for three-area unequal power system consist of important system limitations such as GRC, Time Delay (TD) and Governor Dead Band (GDB). Simulation results reveal that better dynamic performance of different test systems is obtained using SLC among the considered algorithms.Öğe Elektrikli araçların kablosuz şarj edilmesinde kullanılan güç aktarım yöntemlerinin incelenmesi(2023) Reyhan, Ahmet Hamdi; Doğan, AhmetKullanımdaki elektrikli araç (EA) sayılarının her geçen gün artması ile birlikte şarj edilmeleri önemli bir problem haline gelmektedir. Günümüzde kurulu şarj istasyonlarının tamamına yakınında EA’lar kablo bağlantısı ile şarj edilmektedir. Kablolu şarj işlemi, uzun şarj süreleri ile birlikte güvenlik açısından da riskler taşımaktadır. Bu nedenle son yıllarda EA’ların kablosuz şarjı ile ilgili çalışmalar hız kazanmıştır. Diğer taraftan, kablosuz şarj işlemi, EA’ların hareket halinde şarj olabilmesini ifade eden dinamik şarjın uygulanmasına imkan sağlaması açısından oldukça önemlidir. Bu çalışmada, EA’ların kablosuz olarak şarj edilebilmesini sağlayan endüktif güç aktarım (EGA), kapasitif güç aktarım (KGA), optik güç aktarım (OGA) ve mikrodalga güç aktarım (MGA) yöntemlerinin temel prensipleri, farklı tasarımları, EA’ların kablosuz şarjı ile ilgili son yıllarda yapılan çalışmalar göz önünde bulundurularak açıklanmıştır. Sonuç olarak, EA’ların kablosuz şarjında kullanılan kablosuz güç aktarım yöntemlerinin avantajları, dezavantajları, fırsatları ve zorlukları karşılaştırmalı olarak kapsamlı bir bakış açısı ile sunulmuştur.Öğe Gri Kurt optimizasyon algoritması ile eş zamanlı olarak şebekenin yeniden yapılandırması ve DÜS entegrasyonu(2019) Doğan, Ahmet[Abtsract Not Available]Öğe V2G Şarj İstasyonlarının Optimum Konum ve Kapasitelerinin Gri Kurt Optimizasyon Algoritması ile Belirlenmesi(2021) Sarıdağ, Ömer; Doğan, AhmetDünyada nüfusun artması ile birlikte enerji ihtiyacında gerçekleşen büyük artış fosil kaynakların hızlı bir şekilde tükenmesine neden olmaktadır. Fosil yakıtlara olan bağımlılıktan kurtulmak ve sera gazı emisyonlarını azaltmak için ülkeler düşük karbon stratejisi uygulamaktadır. Gelişmiş ülkelerin elektrikli araçlar (EV) teknolojisine yaptığı yatırımlar göz önüne alındığında artan EV şarj gücünün elektrik şebekesine olumsuz şekilde yansıyacağı öngörülmektedir. Bunun yanında, EV şarj gücünü avantaja çevirmek adına EV bataryalarında depolanan enerjinin şebekeye aktarılabildiği, araçtan şebekeye (Vehicle to Grid-V2G) kavramı önem kazanmaktadır. Puant zamanlarda, V2G şarj istasyonları şebekede dağıtık üretim kaynağı olarak değerlendirilebilmektedir. V2G şarj istasyonlarının şebekeye katkısının optimum şekilde olabilmesi için konumu ve kapasitesi önemlidir. Bu çalışmada, V2G şarj istasyonlarının puant zamanlarda şebekeye enerji aktarımı yapması amacıyla en uygun konum ve kapasitede yerleşimi sağlanmaktadır. Hat kayıplarının minimize edilmesi, hedef fonksiyon olarak tanımlanmıştır. V2G şarj istasyonlarının optimum yerleşimi için Gri Kurt Optimizasyon Algoritması (GWO) kullanılmış ve sonuçlar Sinüs Kosinüs Algoritması (SCA) ve Şempanze Optimizasyon Algoritması (COA) ile karşılaştırmalı olarak sunulmuştur. Algoritmalar 34-baralı ve 85-baralı test sistemleri için çalıştırılmıştır. Her iki test sisteminde de en başarılı sonuçları veren algoritma GWO olmuştur.