Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 3 Adet 0.000 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

Geçmişten günümüze mimaride iç ve dış arasındaki sınırın dönüşümü

İpek YILDIRIM | Zühal KARAMIŞ

Mimarlık nesnesinin üretimi, her zaman bulunduğu çağın dinamiklerinden etkilenmiştir. Mimari tasarıma zemin oluşturacak bilginin sınırlarını çizmek gittikçe zorlaşmıştır. Özellikle Sanayi Devrimi ile başlayan bu süreçte, mimarlığı anlama ve anlamlandırmada yararlanılan bilginin ne olduğu, nasıl kullanıldığı büyük önem kazanmıştır. Mimari nesnenin kullanıcısıyla en çok diyalog kuran elemanı cephesi/kabuğudur. Bu diyalog dolaylı veya dolaysız olarak gerçekleşir. Kabuk, iç ve dış arasında bir arayüzdür. Bu nedenle ara yüzün nasıl kullanıldığı önem arz etmektedir. Çalışmanın amacı, bir iletişim ar ...Daha fazlası

Erişime Açık

Mimarlık-tasarım eğitiminde çok kültürlülük aracı olarak sanat

İpek YILDIRIM | Zühal KARAMIŞ

Çalışma, birçok düşünür, sanatçı ya da tasarımcı tarafından sınıflandırılan sanatın; genelde tasarım özelde ise mimarlık eğitimi ile etkileşimini konu etmektedir. Çalışmanın amacı; resim, heykel, müzik, gösteri sanatları ve diğer tüm sanat dallarının mimarlık eğitimi ile ilişkisini ve bu etkileşimin kuramsal ve uygulamalı olarak nasıl oluştuğunu, sanatın mimarlık bilgisine dönüşüp dönüşmediğini analiz etmek ve böylece tasarım eğitiminin çok kültürlü yapısını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda tasarım eğitimi veren kurumlar arasından belirlenen Karadeniz Teknik Üniversitesi, Başkent Üniver ...Daha fazlası

Erişime Açık

A Study on the use of diagrams as a form of representation (expression) in architectural education

Zühal KARAMIŞ

This study examines the development of architectural education in the information age, particularly concerning the representation and expression of knowledge. Considering that architecture is a visual medium that aims to construct tangible structures, it remains in constant flux due to changing environmental conditions, architects, and technology. Interdisciplinary studies have revealed that visual tools like diagrams effectively transfer knowledge and practice. This study focuses explicitly on the role of architectural diagrams in facilitating communication and enabling architecture students ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms