Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 24 Adet 0.002 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Filtreler
Bulunan: 24 Adet 0.002 sn
Tam Metin [2]
Alt Tür [1]
Alt Tür 1 [2]
Açık Erişim Tarihi [2]
Dizin Platformu [5]
Erişime Açık

AHP ve TOPSIS yöntemleriyle yardıma muhtaç kişilerin seçimi

Burcu ORALHAN | Erkan KÖSE

Fakru zaruret içinde ve muhtaç durumda bulunan vatandaşlar ile gerektiğinde her ne suretle olursa olsun Türkiye'ye kabul edilmiş veya gelmiş olan kişilere yardım etmek, sosyal adaleti pekiştirici tedbirler alarak gelir dağılımının adilane bir şekilde tevzi edilmesini sağlamak, sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı teşvik etmek maksadıyla her il ve ilçede Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma (SYD) vakıfları kurulmuştur. SYD Vakıflarına geçmiş yıllarda yapılan başvurular incelendiğinde vakıfların sahip oldukları kaynakların ihtiyacın tamamını karşılamada yetersiz kaldığı görülmektedir. Mevcut durumda baş ...Daha fazlası

Erişime Açık

A new hybrid decision making approach for housing suitability mapping of an urban area

Burcu ORALHAN

In urban planning, housing evaluation of residential areas plays a critical role in promoting economic efciency.Tis study produced an evolutionary-based map through the combination of hybrid Multicriteria Decision Making (MCDM) and Geographical Information System (GIS) by assessing suitability of housing location. Suitable locations were modelled and determined with the present study from very low suitability to very high suitability. In the frst stage, Fuzzy DEMATEL (the Decision Making Trial and Evaluation Laboratory) and Covariance Matrix Adaptation Evolutionary Strategy (CMA-ES) under fuzz ...Daha fazlası

Erişime Açık

Smart city a plication: Internet of things (IOT) technologies eased smart waste collection using data mining approach and ant colony optimization

Zeki ORALHAN | Burcu ORALHAN

Globally today, Living in urban areas is more preferred than in living rural areas. This situation creates many problem for urban living. One of the big problem is waste management in urban areas. Optimizing waste collection has become very important phenomenon for being smart city. In this study, we aimed to optimize waste collection for reduce both cost of collection and pollution effect of environment. We designed a garbage container integrated sensors for measuring fill level of container, temperature, and ratio of carbon dioxide inside the container. We transmitted all information to our ...Daha fazlası

Erişime Açık

Innovation capability and export performance of Turkish export firms

Burcu ORALHAN | Kumru UYAR

In today’s competitive environment the key element is the differentiation of business which will lead to success. Especially in international markets where there’s much more intense competition, it is more important for businesses to enter with innovations that make a difference to their consumers. Innovation is also important for competitive export-oriented production in globalization. In global competition, innovation is the key factor for sustainable success. Increases in the efficiency, profitability of firms make it possible to enter new markets and extend present markets by obtaining adv ...Daha fazlası

Erişime Açık

Determination of the risk factors that influence occurence time of traffic accidents with survival analysis

Burcu ORALHAN

Background: This study aimed to determine risk factors that occurrence time of traffic accidents. Traffic accident occurrence time is defined as the time between a driver’s getting his/her license and having the first accident, involving death or injury between 2008-2012 and there were investigated. Methods: This study was conducted with the Cox Regression and life tables models included among survival analysis models. Data of all 11.671 traffic accidents in Kayseri in Turkey were analyzed for the 5-yr period. Results: The non-occurrence rate of traffic accidents involving injury is mostly aff ...Daha fazlası

Erişime Açık

Mekânsal Bulanık Karar Destek Sisteminin Geliştirilmesi

Burcu ORALHAN

Bu araştırmanın temel amacı, CBS (Coğrafi Bilgi Sistemleri) tabanlı ÇKKV (Çok Kriterli Karar Verme) yöntemleriyle bir Mekansal Karar Destek Sistemi (MKDS) geliştirmektir. MKDS, mekansal problemlerin çözümünde karar vermeye yardımcı olmak için tasarlanmış bilgisayar tabanlı bir sistemdir. Bu sistemler, karar vericilere mekânsal ve öznitelik bilgilerinin birleştirildiği çözüm uzayında çoklu mekânsal kriterleri kullanarak en uygun seçeneğin belirlenmesini sağlamaktadır. Ayrıca, raster ve konuma dayalı farklı alanlardaki bilimsel araştırmalarda sıkça tercih edilmektedir. CBS ile analizler yapılırk ...Daha fazlası

Erişime Açık

Telekomünikasyon sektöründe hizmet kalitesinin SERVQUAL ölçeği ile ölçülmesi: Kayseri örneği

Burcu ORALHAN

Çağımızdaki teknolojik gelişmeler, insanların isteklerinin değişmesi ve çoğalması sebebiyle sunulan hizmetlerin kalitesinin tanımlanması zor hale gelmiştir. Teknolojik gelişmelerin sonucunda ortaya çıkan dijital sistemlerin süreçlere entegrasyonunda telekomünikasyon önde gelen sektörlerden biridir. Bu çalışmada Türkiye’de faaliyet gösteren GSM operatörlerinin sağlamış oldukları hizmetlere yönelik, müşterilerin beklenti ve algılarının SERVQUAL ölçeği ile karşılaştırılmalı analizinin yapılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda Kayseri il merkezinde GSM operatörlerinden hizmet alan 508 kullanıcıya anket ...Daha fazlası

Erişime Açık

Veri madenciliği yaklaşımı ile telekomünikasyon sektöründe arıza giderme analizi

Burcu ORALHAN

Telekomünikasyon operatörleri tarafından sunulan hizmetlerde problem veya arıza ile karşılaşılmasının yanı sıra meydana gelecek bu tür olumsuzlukların giderilememesi, müşteri güvenini azaltmakta ve sonuç olarak gelir kaybına yol açmaktadır. Veri madenciliği, telekomünikasyon endüstrisinde mevcut verilere ilişkin analizler sayesinde geliştirilmiş bilgiyi sağlayabilmektedir. Bu çalışmada, Türkiye’de telekomünikasyon sektöründe yer alan öncü bir firmanın mobil ağlarında sorun giderme süreçlerine veri madenciliği süreci uygulanmıştır. Bu kapsamda Mart-Mayıs 2019 tarih aralığında elde edilen 4032 v ...Daha fazlası

Erişime Açık

Attitudes and opinions of social media users towards smart meters’ rollout in Turkey

Burcu ORALHAN

Increasing the efficiency of electricity transmission is nearing the top of the agenda in many countries around the world. Turkey, the world’s most newly industrialized country, is no different. Modernizing the current transmission grids to smart grids (SG) and the national rollout of smart meters (SM), are some of the measures taken by the government to meet the growing demand for electricity. Consumer acceptance and engagement are among the most important elements for the success of SG and SM, however, there have not been much studies done among Turkish electricity consumers. This purpose of ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal medya reklamcılığının tüketici satın alma davranışı üzerine etkisinin yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi

Sinem SARGIN | Burcu ORALHAN

Günümüzde mal ve hizmet sağlayıcılar açısından reklam oldukça önemli bir tutundurma faaliyeti haline gelmiştir. Bir reklam kampanyasının başarılı olabilmesi için etkin bir stratejinin ortaya konulması gereklidir. Firmanın geliştirdiği stratejiler ise bazı reklam araçları ile tüketicilere iletilmektedir. Sosyal medya reklamcılığı; firmaların, hedef pazardaki tüketicilerle, bir mobil cihaz veya ağ aracılığıyla etkileşimli bir biçimde iletişim ve ilişki kurmasını sağlayan eylemler dizisi olarak tanımlanmaktadır Pazarlama araştırmacıları, tüketicilerin sosyal medya reklamlarına ilişkin tutum ve sa ...Daha fazlası

Erişime Açık

Tüketicilerin banka tercihlerinde marka denkliği ve marka imajı arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi

Burcu ORALHAN | Nuh Mehmet ÖZLÜ

Güçlü bir marka, bugün uluslararası entegrasyon ve zorlu rekabet şartları altında sürdürülebilir büyümeyi amaçlayan herhangi bir işletmenin en önemli varlıklarından biridir. Teknolojik gelişmelerle birlikte bankacılık sektöründe ürün ve hizmetlere yönelik uygulanan değişimler rekabet ortamına ivme kazandırmıştır. İşletmeler tarafından sunulan ürün ve hizmetlere yönelik markaların değerlendirilmesinde marka imajı, marka denkliği ve marka denkliğinin algılanan kalite, marka çağrışımları, marka bilinirliliği ve marka bağlılığından oluşan boyutlarının önemi zamanla anlaşılmaya başlamıştır. Bu araş ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms