Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 14 Adet 0.002 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

A new hybrid decision making approach for housing suitability mapping of an urban area

Burcu ORALHAN

In urban planning, housing evaluation of residential areas plays a critical role in promoting economic efciency.Tis study produced an evolutionary-based map through the combination of hybrid Multicriteria Decision Making (MCDM) and Geographical Information System (GIS) by assessing suitability of housing location. Suitable locations were modelled and determined with the present study from very low suitability to very high suitability. In the frst stage, Fuzzy DEMATEL (the Decision Making Trial and Evaluation Laboratory) and Covariance Matrix Adaptation Evolutionary Strategy (CMA-ES) under fuzz ...Daha fazlası

Erişime Açık

Smart city a plication: Internet of things (IOT) technologies eased smart waste collection using data mining approach and ant colony optimization

Zeki ORALHAN | Burcu ORALHAN

Globally today, Living in urban areas is more preferred than in living rural areas. This situation creates many problem for urban living. One of the big problem is waste management in urban areas. Optimizing waste collection has become very important phenomenon for being smart city. In this study, we aimed to optimize waste collection for reduce both cost of collection and pollution effect of environment. We designed a garbage container integrated sensors for measuring fill level of container, temperature, and ratio of carbon dioxide inside the container. We transmitted all information to our ...Daha fazlası

Erişime Açık

Determination of the risk factors that influence occurence time of traffic accidents with survival analysis

Burcu ORALHAN

Background: This study aimed to determine risk factors that occurrence time of traffic accidents. Traffic accident occurrence time is defined as the time between a driver’s getting his/her license and having the first accident, involving death or injury between 2008-2012 and there were investigated. Methods: This study was conducted with the Cox Regression and life tables models included among survival analysis models. Data of all 11.671 traffic accidents in Kayseri in Turkey were analyzed for the 5-yr period. Results: The non-occurrence rate of traffic accidents involving injury is mostly aff ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal medya reklamcılığının tüketici satın alma davranışı üzerine etkisinin yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi

Sinem SARGIN | Burcu ORALHAN

Günümüzde mal ve hizmet sağlayıcılar açısından reklam oldukça önemli bir tutundurma faaliyeti haline gelmiştir. Bir reklam kampanyasının başarılı olabilmesi için etkin bir stratejinin ortaya konulması gereklidir. Firmanın geliştirdiği stratejiler ise bazı reklam araçları ile tüketicilere iletilmektedir. Sosyal medya reklamcılığı; firmaların, hedef pazardaki tüketicilerle, bir mobil cihaz veya ağ aracılığıyla etkileşimli bir biçimde iletişim ve ilişki kurmasını sağlayan eylemler dizisi olarak tanımlanmaktadır Pazarlama araştırmacıları, tüketicilerin sosyal medya reklamlarına ilişkin tutum ve sa ...Daha fazlası

Erişime Açık

Tüketicilerin banka tercihlerinde marka denkliği ve marka imajı arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi

Burcu ORALHAN | Nuh Mehmet ÖZLÜ

Güçlü bir marka, bugün uluslararası entegrasyon ve zorlu rekabet şartları altında sürdürülebilir büyümeyi amaçlayan herhangi bir işletmenin en önemli varlıklarından biridir. Teknolojik gelişmelerle birlikte bankacılık sektöründe ürün ve hizmetlere yönelik uygulanan değişimler rekabet ortamına ivme kazandırmıştır. İşletmeler tarafından sunulan ürün ve hizmetlere yönelik markaların değerlendirilmesinde marka imajı, marka denkliği ve marka denkliğinin algılanan kalite, marka çağrışımları, marka bilinirliliği ve marka bağlılığından oluşan boyutlarının önemi zamanla anlaşılmaya başlamıştır. Bu araş ...Daha fazlası

Erişime Açık

Avrupa Birliği ülkeleri ve Türkiye’nin inovasyon performansının çok kriterli karar verme yöntemleriyle kıyaslanması

Burcu ORALHAN

Küreselleşen dünyada ülkelerin, şirketlerin veya diğer tüm organizasyonların faaliyetlerinin sürdürülebilir olması ve güçlü bir şekilde ayakta kalabilmeleri için yeniliğe hızlı adapte olması gerekmektedir. Sürdürülebilir ekonomik gelişmelerin sağlanmasında, toplumların refah düzeyinin artırılmasında ve işletmeler için rekabet dinamiğinin geliştirilmesinde inovasyon vazgeçilmez bir kaynaktır. İnovasyon doğru, sistematik ve etkin uygulandığında toplumun, ülkenin veya işletmenin gelişmesi kaçınılmazdır. Bu çalışmada Avrupa Birliği ülkeleri ve Türkiye’nin inovasyon performansının çok kriterli kara ...Daha fazlası

Erişime Açık

Marka değeri en yüksek 100 Türk markasının sosyal medya kullanımları üzerine bir inceleme

Burcu ORALHAN | Kumru UYAR

İşletmeler, kurumsal performanslarını geliştirmek ve şirketlerini dönüştürmek için sosyal medya teknolojilerine gittikçe daha fazla önem vermektedirler. Bu çalışma, sosyal medya takipçi sayıları ve marka değeri arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Günümüzde önemi ve pazarlamaya olan katkısı yadsınamaz olan sosyal medya pazarlaması ile ilgili çok sayıda çalışma bulunmamaktadır. Ayrıca, marka değeri konusu, pazarlama yönetimi için en kritik alanlardan biri olarak ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte, konuya yoğun ilgi gösterilmesine rağmen, sosyal medya faaliyetlerinin marka değerine etkilerinin ne ...Daha fazlası

Erişime Açık

Türkiye ve OECD ülkelerinin temel makroekonomik göstergeler açısından çok kriterli karar verme yöntemleri ile karşılaştırılması

Burcu ORALHAN

Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri, belirli kriterlerin ikili karşılaştırmalarının esas alındığı ve en doğru kararın verilmesine sayısal verilerle yardımcı olan yöntemlerdir. Bu yöntemler, teorik gelişimi ile birlikte pratik uygulamaları açısından da karar analizi alanında çok hızlı bir gelişme göstermektedir ve geniş bir uygulama alanına sahiptir. Bu çalışmada, Türkiye’nin OECD ülkeleri arasında ekonomik açıdan durumunun tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla temel makroekonomik göstergeler olan KBGSYİH, büyüme hızı, enflasyon oranı, ihracat, ithalat ve istihdam oranı gibi kriterler dikkat ...Daha fazlası

Erişime Açık

ISO birinci 500 ve ikinci 500 şirketlerin veri zarflama analizi yaklaşımıyla sektör etkinliklerinin ölçülmesi

Burcu ORALHAN

Sanayi politikalarının ülke genelinde etkili ve verimli uygulanması, sektörlerin doğru yönlendirilmesi ve geliştirilmesi ülkenin geleceği için önem arz etmektedir. Bu çalışmada İstanbul Ticaret Odası (İSO) tarafından 2009 yılında yayınlanan sektör bazlı gruplandırılmış, birinci 500 ve ikinci 500 şirket verilerine uygulanan Veri Zarflama Analizi (VZA) sonucunda, sektörlerin ölçek etkinlikleri belirlenmiştir. Çalışmada belirlenen 27 sektörün etkinlikleri, 11 mali analiz göstergesine göre tüm firmalar, kârlılık gösteren firmalar ve sektördeki en kârlı firmalar olmak üzere analiz edilmiştir. Anali ...Daha fazlası

Erişime Açık

Customer satisfaction using data mining approach

Burcu ORALHAN | Zeki ORALHAN | Kumru UYAR

Customers and products are the main assets for every business. Companies make their best to satisfy customers because of coming back to their companies. After sales service related to different steps that make customers are satisfied with the company service and products. After sales service covers different many activities to investigate whether the customer is satisfied with the service, products or not? Hence, after sales service is acting very crucial role for customer satisfaction, retention and loyalty. If the after sales service customer and services data is saved by companies, this da ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal medya reklamlarının üniversite öğrencilerinin satın alma niyeti üzerinde etkisi

Burcu ORALHAN | Sinem SARGIN

Son yıllarda sosyal medya olarak tanımlanan internet tabanlı uygulamalarla yeni bir akım ortaya çıkmıştır. Bu internet uygulamaları tüketiciler ve şirketler arasında giderek artan bir etkileşim sağlamaktadır. Bu etkileşimin en temel aracı sosyal medya reklamlarıdır. Bu doğrultuda bu çalışma, sosyal medya reklamlarının üniversite öğrencilerinin satın alma niyetleri üzerindeki etkisini incelemektedir. Veriler, çevrimiçi bir anket kullanılarak üniversite öğrencilerinden toplanmıştır. Araştırma kapsamında; etkileşim, algılanan alaka düzeyi, bilişimsellik, alışkanlık, hedonik motivasyon ve performa ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms