Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 9 Adet 0.002 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

Sosyal medya reklamcılığının tüketici satın alma davranışı üzerine etkisinin yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi

Sinem SARGIN | Burcu ORALHAN

Günümüzde mal ve hizmet sağlayıcılar açısından reklam oldukça önemli bir tutundurma faaliyeti haline gelmiştir. Bir reklam kampanyasının başarılı olabilmesi için etkin bir stratejinin ortaya konulması gereklidir. Firmanın geliştirdiği stratejiler ise bazı reklam araçları ile tüketicilere iletilmektedir. Sosyal medya reklamcılığı; firmaların, hedef pazardaki tüketicilerle, bir mobil cihaz veya ağ aracılığıyla etkileşimli bir biçimde iletişim ve ilişki kurmasını sağlayan eylemler dizisi olarak tanımlanmaktadır Pazarlama araştırmacıları, tüketicilerin sosyal medya reklamlarına ilişkin tutum ve sa ...Daha fazlası

Erişime Açık

Beş büyük kişilik özelliği ve öz yeterliliğin sosyal medyada yer alan sahte haberlerin kabulü ve yayılması üzerindeki etkisi

Sinem SARGIN

Sosyal medyada yer alan haberlerin güvenilirliği oldukça düşüktür. Sahte haberler tüketiciler ve markalar üzerinde oldukça olumsuz etkiler bırakmaktadır. Bu doğrultuda, bu çalışmanın amacı tüketicilerin kişilik özelliklerinin ve öz yeterliliklerinin sosyal medyada yer alan sahte haberlerin kabulü ve bu haberleri kullanma niyeti üzerindeki etkisini incelemektir. Kolayda örnekleme yöntemiyle belirlenen 408 tüketici üzerinde çevrimiçi anket uygulaması yapılmıştır. Veriler SPSS paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları sonucunda, beş büyük kişilik özelliği boyutlarından ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal medya reklamlarının üniversite öğrencilerinin satın alma niyeti üzerinde etkisi

Burcu ORALHAN | Sinem SARGIN

Son yıllarda sosyal medya olarak tanımlanan internet tabanlı uygulamalarla yeni bir akım ortaya çıkmıştır. Bu internet uygulamaları tüketiciler ve şirketler arasında giderek artan bir etkileşim sağlamaktadır. Bu etkileşimin en temel aracı sosyal medya reklamlarıdır. Bu doğrultuda bu çalışma, sosyal medya reklamlarının üniversite öğrencilerinin satın alma niyetleri üzerindeki etkisini incelemektedir. Veriler, çevrimiçi bir anket kullanılarak üniversite öğrencilerinden toplanmıştır. Araştırma kapsamında; etkileşim, algılanan alaka düzeyi, bilişimsellik, alışkanlık, hedonik motivasyon ve performa ...Daha fazlası

Erişime Açık

Analysis of the antecedents of ecologically conscious consumer behavior and its effect on green purchase intention

Sinem SARGIN

Environmental concerns have been on the agenda of both companies and consumers for a long time and have been the subject of scientific studies. The increase in environmental problems has caused consumers to behave ecologically consciously. Ecologically conscious consumer behavior is expressed as “individuals’ postponement of certain requests and needs for the protection of the environment or giving up these requests and needs, sacrificing some costs.” This study was carried out to examine the underlying reasons of environmentally conscious consumer behavior and whether ecologically conscious c ...Daha fazlası

Erişime Açık

Vatandaşlık Yorgunluğunun İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Örgütsel Bağlılığın Aracı Rolü (The Effect of Citizenship Fatigue on Turnover Intention: The Mediating Role of Organizational Commitment)

Ceren AYDEMİR

Amaç –Çalışanların gönüllü olarak sergiledikleri rol ötesi davranışlarını ifade eden örgütsel vatandaşlık davranışı (ÖVD) her zaman olumlu sonuçlar doğurmayabilir. Vatandaşlık yorgunluğu buradan hareketle ortaya çıkmış ve ulusal literatürde herhangi bir araştırmaya konu olmamış bir kavramdır. Bu araştırmanın amacı vatandaşlık yorgunluğunun işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisinde örgütsel bağlılığın aracı rolünü incelemektir.Yöntem –Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırma farklı meslek gruplarından 210 çalışan ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada a ...Daha fazlası

Erişime Açık

The Effect of Job Engagement on Person-Organization Fit: A Research in Banking Sector

Ceren AYDEMİR

Human resources-the most valuable resource of the economy- has the potential to make a big difference in the organization, environment and industry. These differences can be positive or negative. Job engagement is one of the factors that distinguish these differences from each other. The main purpose of this study is to determine the effect of job engagement on person-organization fit. In addition, it was examined the effects of the dimensions of job engagement on person-organization fit. The data of the research were collected from 330 bank employees in Kayseri. Quantitative research method w ...Daha fazlası

Erişime Açık

İş-Aile Çatışmasının Psikolojik Performans Üzerindeki Etkisi: İşe Yabancılaşma ve Pozitif Psikolojik Sermayenin Aracı Rolü

Ceren AYDEMİR

Bu çalışmanın temel amacı, iş-aile çatışmasının psikolojik performans üzerindeki etkisinde işe yabancılaşma ve pozitif psikolojik sermayenin aracı rolünü belirlemektedir. Bu amaç doğrultusunda, araştırmaya katılan 339 akademisyenden elde edilen verilerle analizler yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, iş-aile çatışmasının psikolojik performans üzerinde anlamlı bir etkisi vardır. Ayrıca, işe yabancılaşma ve pozitif psikolojik sermaye, iş-aile çatışmasının psikolojik performans üzerindeki etkisinde aracı role sahiptir.

Erişime Açık

Sustainable consumption behaviour: A conceptual assessment

Sinem SARGIN

İnsan faaliyetlerinden kaynaklanan çevre sorunları her geçen gün biraz daha artan bir sorun haline gelmiştir. Mal ve hizmetlerin hem üretimi hem de tüketimi büyük ölçüde olumsuz çevresel etkilere neden olmaktadır. Sürdürülebilir kalkınma kavramını benimseyen hükümetler, bu olumsuzlukları gidermek için sürdürülebilir tüketim davranışını teşvik edecek stratejiler geliştirmektedir. Bu stratejilerin etkili olabilmesi için sürdürülebilir tüketim davranışlarının nasıl oluştuğunu ve nelerden etkilendiğini bilmek gerekmektedir. Sürdürülebilir tüketim davranışı, nesillerin ihtiyaçlarını tehlikeye atmam ...Daha fazlası

Erişime Açık

The Effect Of Financial Development, Renewable And Non-Renewable Energy Consumption And İnternational Tourism On Greenhouse Gas Emission İn High-İncome Countries From Different Continents

Onur GÖZBAŞI

Substantial increases in the use of energy resources pose a serious threat to environmental quality in a globalized world. It is of critical importance for countries with high levels of CO2 emission to achieve their goals of emission reduction. As a matter of fact, greenhouse gases — and CO2 in particular — bring about global warming, climate change and many concomitant adversities. This study tries to explain greenhouse gas emissions with financial development, energy consumption, tourism and trade indicators in high income countries from different continents for the period from 1995 to 2017 ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms