Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 6 Adet 0.002 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

Gebelik Döneminde Verilen Emzirme Eğitiminin Anne Sütüyle Beslenme ve Emzirmeye İlişkin Davranışlara Etkisi

Neşe KAYA | Mualla AYKUT | Neriman İNANÇ

Amaç: Türkiye’de bebeklerin neredeyse tamamı doğumdan sonra bir süre anne sütüyle beslenmekteyken, ilk 6 ay sadece anne sütüyle beslenen bebeklerin oranı %41.6’dır. Çalışmalar, sadece anne sütüyle beslenme ve emzirme süresinin arttırılması için annelere verilen eğitimin etkisini ortaya koymuştur. Bu araştırma gebelere verilen emzirme eğitiminin anne sütüyle beslenme ve emzirmeye ilişkin davranışlara etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bireyler ve yöntem: 2008’de Kayseri Melikgazi Sağlık Grup Başkanlığı Sağlık Ocağı Bölgeleri’nde gebeliklerinin son trimesterlerindeki tüm kadınların araştı ...Daha fazlası

Erişime Açık

Anadolu Türk Kültüründe Geleneksel Açık ve Yeşil Alanlar

Merve ÇETİNKAYA SÖNMEZ

Kadim Anadolu Türk kültüründe doğa yerleşim dokularının biçimlenmesinde belirleyici olurken yapı bünyelerinde yer alan açık yeşil alan varlığı da daima tasarım bileşeni olarak değerlendirilmiştir. Doğa ve onun mekânsal yansıması olan açık yeşil alan tasarımları Anadolu yapı, kent kültüründe önemini korumuş alternatif kullanımlar sunacak biçimde ve farklı ölçeklerde açık mekân kurgulamaları gerçekleştirilmiştir. Anadolu yerleşmeler tarihi irdelendiğinde tüm uygarlıklarda görülen açık mekân biçimlenmeleri bir süreklilik izleyerek özgün Anadolu sentezi doğrultusunda farklı ölçek, kimlik ve niteli ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal Kaygı Bozukluğunun Bilişsel Davranışçı Terapi Açısından Değerlendirilmesi

Büşra ALTINIŞIK

Sosyal kaygı bozukluğu temel olarak bireylerin toplumsal etkileşim içerisinde belirgin ve sürekli bir biçimde küçük düşecek bir eylemde bulunmaktan, eleştirilmekten, gülünç duruma düşmekten, yetersiz, utanç verici, beceriksiz olarak görülmekten korkması olarak tanımlanmaktadır. Bu makale, sosyal kaygı bozukluğunun bilişsel davranışçı terapi yaklaşımı açısından değerlendirilmesini kapsamaktadır. Çalışmada sosyal kaygı bozukluğu ile ilgili temel bilgiler aktarılarak bilişsel davranışçı yaklaşım açısından bozukluğa özgü düşünce, duygu ve davranışlara yer verilmiştir. Sosyal kaygı bozukluğunu açık ...Daha fazlası

Erişime Açık

Bilişsel Nörobilim Zemininde Duygu Düzenleme

Esra KISACIK

Duygu düzenleme son yıllarda giderek artan öneme sahip bir konudur. Duygu düzenleme tüm gelişimsel dönemlerde olduğu kadar yetişkin dönemde de klinik ve nörobilimsel bağlamda önemlidir. Ancak konuyla ilgili teorik tartışmaların ve deneysel çalışmaların çoklu disiplinlere yayılmış olması, duygu düzenleme kavramının karmaşık olmasına yol açıyor gibi görünse de çok disiplinli yaklaşım duygu düzenlemenin doğasının anlaşılması açısından son derece faydalıdır. Bu derlemenin amacı, duygu düzenlemenin nöral temellerini açıklayarak bu konuda yapılan psikofizyoloji ve nörogörüntüleme çalışmalarının bulg ...Daha fazlası

Erişime Açık

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU BELİRTİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Esra KISACIK

Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) belirti düzeyleri cinsiyet, yaş ve fakülte açısından incelenmiştir. Çalışma, 18-30 yaşları arasında 409 kadın, 385 erkek toplam 794 üniversite öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Katılımcılardan, Turgay (1995) tarafından geliştirilen, Günay ve arkadaşları (2006) tarafından Türkçeye uyarlanan “Erişkin Dikkat Eksikliği Bozukluğu/Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Ölçeği” doldurmaları istenmiştir. Çalışmada fakülte ve cinsiyet etkileşim etkisi bulunmuştur. Buna göre kadınların DEHB belirti düzeyleri açıs ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms