Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 16 Adet 0.002 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Filtreler
Bulunan: 16 Adet 0.002 sn
Tam Metin [2]
Alt Tür [2]
Alt Tür 1 [2]
Bilimsel Araştırma Etkinlikleri [2]
Dizin Platformu [4]
WOS Kategorileri [1]
Teşvik [1]
Patent türü [1]
Projeler [2]
Erişime Açık

Marka kişiliği ve benlik saygısı kavramlarının tüketici satın alma tarzları üzerindeki etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama

Sinem SARGIN

Teknolojik ilerlemeler ve iletişimin yaygınlaşması, ürün ve hizmetler arasındaki farkları en aza indirgemeye ya da ortadan kaldırmaya başlamıştır. Farkların azalması ve yoğunlaşan rekabetin artmasıyla, marka kavramı işletmelerin en etkin güçleri olmaya başlamıştır. İşletmeler tüketicilerin ilgi, istek ve satın alma davranışlarını harekete geçirebilmek için markalarını ön plana çıkarmak zorunda kalmışlardır. Bu sebeple, farklılaştırma ve konumlandırma stratejileri artık sembol, duygu veya diğer anlamlara bağlı olarak yapılandırılmaya başlanmıştır. Bunun da ötesinde, pazarlamacılar mevcut markal ...Daha fazlası

Erişime Açık

Marka kişiliği ve benlik saygısı kavramlarının tüketici satın alma tarzları üzerindeki etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama

Sinem SARGIN

Teknolojik ilerlemeler ve iletişimin yaygınlaşması, ürün ve hizmetler arasındaki farkları en aza indirgemeye ya da ortadan kaldırmaya başlamıştır. İşletmeler tüketicilerin ilgi, istek ve satın alma davranışlarını harekete geçirebilmek için markalarını ön plana çıkarmak zorunda kaldıkları için mevcut markalar üzerinde kişilik yaratmaya başlayarak, faydacı işlevlerinin yanına sembolik bir değer yüklemeye çalışmaktadırlar. Marka kişiliği bir markaya atfedilen insansı özelliklerdir. Markaların kişilik özellikleri tüketicinin benliğiyle bağdaştığı ve uyumlu hale geldiğinde anlam kazanır. Benlik say ...Daha fazlası

Erişime Açık

Dindarlık etkisiyle İsrail mallarına karşı tüketici düşmanlığı

Sinem SARGIN

Günümüzde küreselleşme ve artan rekabet ortamı ile özellikle uluslararası pazarlarda faaliyette bulunan işletmelerin tüketiciyi çok daha iyi anlaması gerekmektedir. Tüketici düşmanlığı, tüketicilerin belirli bir ülkenin ürün ya da markalarına ilişkin geliştirdiği yoğun olumsuz duygulardır. Dindarlık ise; kişinin mensup olduğu bir dine ve dinin gerektirdiklerine inanma ve bu gereklilikleri günlük yaşamında hayata geçirme düzeyidir. Bu doğrultuda bu çalışmada, dindarlığın tüketici düşmanlığı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Kayseri’de yaşayan ve kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen 18 yaş ve üze ...Daha fazlası

Erişime Açık

An investigation of the effect of moral maturity on consumer ethics

Sinem SARGIN

Purpose –The purpose of this research is to examine the impact of consumers’ levels of moral maturity on their unethical behavior.Design/methodology/approach –The research model of this study examines the effect of moral maturity on consumer ethics dimensions (“actively benefiting from an illegal situation” and “benefiting from actions perceived as harmless”). The universe of this descriptive research consists of consumers living in Turkey. The online survey method was applied to 457 consumers selected by convenience sampling method. While creating the questionnaire, moral maturity statements ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sanal mağaza atmosferinin e-memnuniyet, e-yapışkanlık ve e-sadakat üzerindeki etkisi: giyim sektöründe bir uygulama

Sinem SARGIN

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte internet kullanımının artması, bireylerin yaşamlarını etkilemekle kalmayıp, firmaların da işleyiş biçimlerini etkilemiştir. Dünyada yaşanan bu gelişmeler sonucunda e-perakendecilik kavramı ortaya çıkmıştır. Sanal mağazalar rakiplere karşı fark yaratmak, öne çıkabilmek ve tüketicilerde memnuniyet duygusu yaratmak adına sanal mağaza atmosferi tasarımına gereken önemi vermeye başlamışlardır. Bu çalışmanın amacı giyim sektöründe sanal mağaza atmosferinin E-memnuniyet, eyapışkanlık ve e-sadakat üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu doğrultuda, kolayda örnekleme yö ...Daha fazlası

Erişime Açık

YENİ SANAYİLEŞEN ÜLKELERDE (N11) ENERJİ YOKSULLUĞU VE EKONOMİK BÜYÜME İLİŞKİSİ

Bekir ÇELİK

Ülkelerin ekonomik büyüme hedeflerini gerçekleştirmelerinde enerji önemli bir araçtır. Enerjiye erişim, endüstrileşmenin temel konuları arasındadır. Dolayısıyla yeni sanayileşen ülkelerin (N11) enerji yoksulluğu ile ekonomik büyüme ilişkisinin incelenmesi bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. N11 ülkelerinin 2000-2019 dönemine ait verileri; Westerlund panel eşbütünleşme, FMOLS (Fully modified ordinary least squares), DOLS (Dynamic ordinary least squares) ve Dumitrescu-Hurlin nedensellik testleri kullanılarak incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda, enerji yoksulluğu ile ekonomik büyü ...Daha fazlası

Erişime Açık

İnsanla Hayvan Arasındaki Bağ ve Geleneğin Sürdürülebilirliği Temelinde Yünüm Böğetin Değerlendirilmesi

Hüsniye AKILLI

Yünüm böğet, Somut Olmayan Kültürel Miras (SOKÜM) Ulusal Envanterine dahil edilerek kayıt altına alınan Anadolu’nun birçok yerindeki takvime bağlı inanış, kutlama ve gelenekler kapsamında koç katımı, kırkım töreni gibi isimlerle kutlanan çoban bayramlarından biridir. Koyunların yıkanması ve temizlenmesi amacıyla gerçekleştirilen bu gelenek, Türk boylarındaki hayvan kültü ile ilgili saya gezme ve saya manileri gibi geleneklerin uzantısını oluşturmaktadır. Burdur’un Hasanpaşa Köyü’nde bir şenlik çerçevesinde yarışma biçiminde organize edilen yünüm böğet geleneğinde, diğer hayvan festivallerinden ...Daha fazlası

Erişime Açık

2000’ler Türkiye’sinde Kadına Yönelik Şiddetle Mücadelede Sivil Toplum Kuruluşlarının Rolü

Gülnihan AVCI KAYA | Ergin ULUSOY

Türkiye’de kadına yönelik şiddet 1980’lerde kamusal alanda gündeme gelmeye başlayan bir sorun olarak kabul görmüştür. Kadına yönelik şiddetle mücadele 1980’lerde bilinç yükseltme faaliyetleri, sokak gösterileri, dergi ve yayınlar ile ilerlerken, 1990’larda kadına yönelik şiddetle mücadeleyi amaçlayan sivil toplum kuruluşları kurulmaya başlanmış, devlet kurum ve kuruluşlarında da kadına yönelik şiddetle mücadeleyi amaçlayan yasal düzenlemeler gerçekleştirilmiştir. 2000’li yıllara gelindiğinde ilk on yılda Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne üyelik müzakerelerinin başlamasıyla birlikte kadına yönelik ...Daha fazlası

Erişime Açık

Amplicon‑based next‑generation sequencing for comparative analysis of root canal microbiome of teeth with primary and persistent/ secondary endodontic infections

Bertan KESİM | Mustafa Öner KÜÇÜK

Abstract Objectives To compare the root canal microbiome profiles of primary and persistent/secondary infections using highthroughput sequencing with the help of a reliable bioinformatics algorithm. Materials and methods Root canal samples of 10 teeth in the primary endodontic infection (PEI) group and 10 teeth in the persistent/secondary endodontic infection (SEI) group were included resulting in a total of 20 samples. After DNA extraction from the samples, sequencing was performed on the Illumina MiSeq platform. Pair-end Illumina reads were imported to QIIME 2; amplicon sequence variants (AS ...Daha fazlası

Erişime Açık

Economic growth, openness, industry and CO2 modelling: are regulatory policies important in Turkish economies?

Emine KILAVUZ

As a result of economic growth, demand for energy increases as well as raw materials. The fact that energy sources are mostly fossil fuels has increased interest in causation between growth and environmental pollution. As global warming and climate changes gain importance in recent years, environmental pollution continues to be discussed in the economic literature. As Turkey’s economy grows rapidly, its increasing energy needs are often met with fossil fuels because they are cheaper than other options. This study analyzes the availability of the environmental Kuznets curve (EKC) hypothesis, wh ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sustainable Marketing

Sinem SARGIN

The concept of sustainability is expressed as the protection of ecological balance and avoidance of excessive consumption of natural resources in order to leave a livable world to future generations. This concept, which was first put forward by International Union for Conservation of Nature and Natural Resources (IUCN) in 1982, is defined as the conscious consumption of natural resources, provided that the lives of all the living things in nature are not endangered (Özbakır & Velioğlu, 2010). In the report “Brundtland/Our Common Future” published by the World Commission on Environment and Deve ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms