Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 16 Adet 0.002 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Filtreler
Bulunan: 16 Adet 0.002 sn
BM Sürdürülebilir Kalkınma [1]
Tam Metin [2]
Alt Tür [2]
Alt Tür 1 [2]
Bilimsel Araştırma Etkinlikleri [1]
Açık Erişim Tarihi [1]
Dizin Platformu [4]
WOS Kategorileri [1]
Erişime Açık

Alexithymia levels in patients with unipolar and bipolar depression and the effect of alexithymia on both severity of depression symptoms and quality of life

Şaban KARAYAĞIZ

Objective: Aims of this study are to compare the alexithymia scores of patients with unipolar depression (UD), bipolar affective disorder depressive episode (BAD-D) and healthy controls, to explore the effects of alexithymia scores on both severity of depression symptoms and quality of life. Methods: Case group of the study is consisted of one hundred and eighteen UD diagnosed, forty eight BAD-depression diagnosed patients, based on DSM-IV-TR criteria. Control group of the study is consisted of ninety six people who had no history of psychiatric disease. Overall, 262 people had involved in th ...Daha fazlası

Erişime Açık

Determination of Malnutrition Risk in Paediatrics Patients with Two Screening Tools: Is PYMS or STRONGkids Effective?

Eda BAŞMISIRLI | Neriman İNANÇ

Early diagnosis of malnutrition is important in hospitalized children. Since the effectiveness of screening tools is still unclear, this study was conducted to assess the risk of malnutrition with PYMS and STRONGkids in inpatients children and to compare them with anthropometric measurements. In this cross-sectional study, the risk of malnutrition was determined by PYMS and STRONGkids in 222 patients aged from 1 to 16 years old. According to the BMI values of the patients, 84.7% were normal and 15.3% were acute malnourished. Severe and moderate stunting was detected in 8.1% and in 11.3% of chr ...Daha fazlası

Erişime Açık

Evaluation of the Finnish Diabetes Risk Score (FINDRISC) for diabetes screening in Kayseri, Turkey, Primary Care Diabetes

Neriman İNANÇ | Eda BAŞMISIRLI | Aslı Gizem ÇAPAR

Aim: Diabetes is a major health problem worldwide, as its prevalence is increasing dramatically. Lifestyle modification can delay or prevent the onset of type 2 diabetes. Therefore, screening for prediabetes and type 2 diabetes risk through an assessment of risk factors is important. The objective of the study was to investigate the risk for type 2 diabetes using the Finnish Diabetes Risk Score (FINDRISC) in Kayseri. Methods: In total, 1500 adults aged 18 years or older were interviewed using the FINDRISC as Diabetes Risk Questionnaire and fasting serum glucose levels. The findings of FINDRISC ...Daha fazlası

Erişime Açık

Marka kişiliği ve benlik saygısı kavramlarının tüketici satın alma tarzları üzerindeki etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama

Sinem SARGIN

Teknolojik ilerlemeler ve iletişimin yaygınlaşması, ürün ve hizmetler arasındaki farkları en aza indirgemeye ya da ortadan kaldırmaya başlamıştır. Farkların azalması ve yoğunlaşan rekabetin artmasıyla, marka kavramı işletmelerin en etkin güçleri olmaya başlamıştır. İşletmeler tüketicilerin ilgi, istek ve satın alma davranışlarını harekete geçirebilmek için markalarını ön plana çıkarmak zorunda kalmışlardır. Bu sebeple, farklılaştırma ve konumlandırma stratejileri artık sembol, duygu veya diğer anlamlara bağlı olarak yapılandırılmaya başlanmıştır. Bunun da ötesinde, pazarlamacılar mevcut markal ...Daha fazlası

Erişime Açık

Marka kişiliği ve benlik saygısı kavramlarının tüketici satın alma tarzları üzerindeki etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama

Sinem SARGIN

Teknolojik ilerlemeler ve iletişimin yaygınlaşması, ürün ve hizmetler arasındaki farkları en aza indirgemeye ya da ortadan kaldırmaya başlamıştır. İşletmeler tüketicilerin ilgi, istek ve satın alma davranışlarını harekete geçirebilmek için markalarını ön plana çıkarmak zorunda kaldıkları için mevcut markalar üzerinde kişilik yaratmaya başlayarak, faydacı işlevlerinin yanına sembolik bir değer yüklemeye çalışmaktadırlar. Marka kişiliği bir markaya atfedilen insansı özelliklerdir. Markaların kişilik özellikleri tüketicinin benliğiyle bağdaştığı ve uyumlu hale geldiğinde anlam kazanır. Benlik say ...Daha fazlası

Erişime Açık

Dindarlık etkisiyle İsrail mallarına karşı tüketici düşmanlığı

Sinem SARGIN

Günümüzde küreselleşme ve artan rekabet ortamı ile özellikle uluslararası pazarlarda faaliyette bulunan işletmelerin tüketiciyi çok daha iyi anlaması gerekmektedir. Tüketici düşmanlığı, tüketicilerin belirli bir ülkenin ürün ya da markalarına ilişkin geliştirdiği yoğun olumsuz duygulardır. Dindarlık ise; kişinin mensup olduğu bir dine ve dinin gerektirdiklerine inanma ve bu gereklilikleri günlük yaşamında hayata geçirme düzeyidir. Bu doğrultuda bu çalışmada, dindarlığın tüketici düşmanlığı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Kayseri’de yaşayan ve kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen 18 yaş ve üze ...Daha fazlası

Erişime Açık

An investigation of the effect of moral maturity on consumer ethics

Sinem SARGIN

Purpose –The purpose of this research is to examine the impact of consumers’ levels of moral maturity on their unethical behavior.Design/methodology/approach –The research model of this study examines the effect of moral maturity on consumer ethics dimensions (“actively benefiting from an illegal situation” and “benefiting from actions perceived as harmless”). The universe of this descriptive research consists of consumers living in Turkey. The online survey method was applied to 457 consumers selected by convenience sampling method. While creating the questionnaire, moral maturity statements ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sanal mağaza atmosferinin e-memnuniyet, e-yapışkanlık ve e-sadakat üzerindeki etkisi: giyim sektöründe bir uygulama

Sinem SARGIN

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte internet kullanımının artması, bireylerin yaşamlarını etkilemekle kalmayıp, firmaların da işleyiş biçimlerini etkilemiştir. Dünyada yaşanan bu gelişmeler sonucunda e-perakendecilik kavramı ortaya çıkmıştır. Sanal mağazalar rakiplere karşı fark yaratmak, öne çıkabilmek ve tüketicilerde memnuniyet duygusu yaratmak adına sanal mağaza atmosferi tasarımına gereken önemi vermeye başlamışlardır. Bu çalışmanın amacı giyim sektöründe sanal mağaza atmosferinin E-memnuniyet, eyapışkanlık ve e-sadakat üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu doğrultuda, kolayda örnekleme yö ...Daha fazlası

Erişime Açık

Fuzzy rule-based acceptance criterion in metaheuristic algorithms

Oğuzhan Ahmet ARIK

Metaheuristic algorithms are solution approaches to solve optimization problems by repeating some algorithmic steps while searching the solution space. The strategy of the metaheuristic includes two basic tactics; exploration for escaping the local optimum and exploitation for the global optimum. The number of solutions while exploring the solution space can be used to classify metaheuristics. If the metaheuristic uses only one solution to generate a new solution, we call it the single-solution-based metaheuristic. Simulated annealing, iterated local search, adaptive large neighborhood search, ...Daha fazlası

Erişime Açık
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms