Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 8 Adet 0.020 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

Sosyal medya reklamcılığının tüketici satın alma davranışı üzerine etkisinin yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi

Sinem SARGIN | Burcu ORALHAN

Günümüzde mal ve hizmet sağlayıcılar açısından reklam oldukça önemli bir tutundurma faaliyeti haline gelmiştir. Bir reklam kampanyasının başarılı olabilmesi için etkin bir stratejinin ortaya konulması gereklidir. Firmanın geliştirdiği stratejiler ise bazı reklam araçları ile tüketicilere iletilmektedir. Sosyal medya reklamcılığı; firmaların, hedef pazardaki tüketicilerle, bir mobil cihaz veya ağ aracılığıyla etkileşimli bir biçimde iletişim ve ilişki kurmasını sağlayan eylemler dizisi olarak tanımlanmaktadır Pazarlama araştırmacıları, tüketicilerin sosyal medya reklamlarına ilişkin tutum ve sa ...Daha fazlası

Erişime Açık

An investigation of the effect of moral maturity on consumer ethics

Sinem SARGIN

Purpose –The purpose of this research is to examine the impact of consumers’ levels of moral maturity on their unethical behavior.Design/methodology/approach –The research model of this study examines the effect of moral maturity on consumer ethics dimensions (“actively benefiting from an illegal situation” and “benefiting from actions perceived as harmless”). The universe of this descriptive research consists of consumers living in Turkey. The online survey method was applied to 457 consumers selected by convenience sampling method. While creating the questionnaire, moral maturity statements ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sanal ideal benlik uyumunun tüketicilerin sosyal medya ilgilenimi ve sosyal medya kullanım motivasyonu üzerindeki etkisi: bir yapısal eşitlik modellemesi

Sinem SARGIN

Sanal ideal benlik uyumu, tüketicilerin kullandıkları sosyal medya platformlarının sanal benlikleriyle uyumlu olması olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışma, sanal ideal benlik uyumunun tüketicilerin sosyal medya ilgilenimi ve sosyal medya kullanım motivasyonu üzerindeki etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen 443 sosyal medya kullanıcısı üzerinde çevrimiçi anket yöntemi uygulanmış olup, veriler yapısal eşitlik modellemesi aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları, sanal ideal benlik uyumunun sosyal medya ilgilenimi (hedonik değer ve k ...Daha fazlası

Erişime Açık

Beş büyük kişilik özelliği ve öz yeterliliğin sosyal medyada yer alan sahte haberlerin kabulü ve yayılması üzerindeki etkisi

Sinem SARGIN

Sosyal medyada yer alan haberlerin güvenilirliği oldukça düşüktür. Sahte haberler tüketiciler ve markalar üzerinde oldukça olumsuz etkiler bırakmaktadır. Bu doğrultuda, bu çalışmanın amacı tüketicilerin kişilik özelliklerinin ve öz yeterliliklerinin sosyal medyada yer alan sahte haberlerin kabulü ve bu haberleri kullanma niyeti üzerindeki etkisini incelemektir. Kolayda örnekleme yöntemiyle belirlenen 408 tüketici üzerinde çevrimiçi anket uygulaması yapılmıştır. Veriler SPSS paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları sonucunda, beş büyük kişilik özelliği boyutlarından ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal medya reklamlarının üniversite öğrencilerinin satın alma niyeti üzerinde etkisi

Burcu ORALHAN | Sinem SARGIN

Son yıllarda sosyal medya olarak tanımlanan internet tabanlı uygulamalarla yeni bir akım ortaya çıkmıştır. Bu internet uygulamaları tüketiciler ve şirketler arasında giderek artan bir etkileşim sağlamaktadır. Bu etkileşimin en temel aracı sosyal medya reklamlarıdır. Bu doğrultuda bu çalışma, sosyal medya reklamlarının üniversite öğrencilerinin satın alma niyetleri üzerindeki etkisini incelemektedir. Veriler, çevrimiçi bir anket kullanılarak üniversite öğrencilerinden toplanmıştır. Araştırma kapsamında; etkileşim, algılanan alaka düzeyi, bilişimsellik, alışkanlık, hedonik motivasyon ve performa ...Daha fazlası

Erişime Açık

Analysis of the antecedents of ecologically conscious consumer behavior and its effect on green purchase intention

Sinem SARGIN

Environmental concerns have been on the agenda of both companies and consumers for a long time and have been the subject of scientific studies. The increase in environmental problems has caused consumers to behave ecologically consciously. Ecologically conscious consumer behavior is expressed as “individuals’ postponement of certain requests and needs for the protection of the environment or giving up these requests and needs, sacrificing some costs.” This study was carried out to examine the underlying reasons of environmentally conscious consumer behavior and whether ecologically conscious c ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sustainable consumption behaviour: A conceptual assessment

Sinem SARGIN

İnsan faaliyetlerinden kaynaklanan çevre sorunları her geçen gün biraz daha artan bir sorun haline gelmiştir. Mal ve hizmetlerin hem üretimi hem de tüketimi büyük ölçüde olumsuz çevresel etkilere neden olmaktadır. Sürdürülebilir kalkınma kavramını benimseyen hükümetler, bu olumsuzlukları gidermek için sürdürülebilir tüketim davranışını teşvik edecek stratejiler geliştirmektedir. Bu stratejilerin etkili olabilmesi için sürdürülebilir tüketim davranışlarının nasıl oluştuğunu ve nelerden etkilendiğini bilmek gerekmektedir. Sürdürülebilir tüketim davranışı, nesillerin ihtiyaçlarını tehlikeye atmam ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms