- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır. - İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Bu araştırmanın temel amacı, CBS (Coğrafi Bilgi Sistemleri) tabanlı ÇKKV (Çok Kriterli Karar Verme) yöntemleriyle bir Mekansal Karar Destek Sistemi (MKDS) geliştirmektir. MKDS, mekansal problemlerin çözümünde karar vermeye yardımcı olmak için tasarlanmış bilgisayar tabanlı bir sistemdir. Bu sistemler, karar vericilere mekânsal ve öznitelik bilgilerinin birleştirildiği çözüm uzayında çoklu mekânsal kriterleri kullanarak en uygun seçeneğin belirlenmesini sağlamaktadır. Ayrıca, raster ve konuma dayalı farklı alanlardaki bilimsel araştırmalarda sıkça tercih edilmektedir. CBS ile analizler yapılırk ...Daha fazlası
Çağımızdaki teknolojik gelişmeler, insanların isteklerinin değişmesi ve çoğalması sebebiyle sunulan hizmetlerin kalitesinin tanımlanması zor hale gelmiştir. Teknolojik gelişmelerin sonucunda ortaya çıkan dijital sistemlerin süreçlere entegrasyonunda telekomünikasyon önde gelen sektörlerden biridir. Bu çalışmada Türkiye’de faaliyet gösteren GSM operatörlerinin sağlamış oldukları hizmetlere yönelik, müşterilerin beklenti ve algılarının SERVQUAL ölçeği ile karşılaştırılmalı analizinin yapılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda Kayseri il merkezinde GSM operatörlerinden hizmet alan 508 kullanıcıya anket ...Daha fazlası
Telekomünikasyon operatörleri tarafından sunulan hizmetlerde problem veya arıza ile karşılaşılmasının yanı sıra meydana gelecek bu tür olumsuzlukların giderilememesi, müşteri güvenini azaltmakta ve sonuç olarak gelir kaybına yol açmaktadır. Veri madenciliği, telekomünikasyon endüstrisinde mevcut verilere ilişkin analizler sayesinde geliştirilmiş bilgiyi sağlayabilmektedir. Bu çalışmada, Türkiye’de telekomünikasyon sektöründe yer alan öncü bir firmanın mobil ağlarında sorun giderme süreçlerine veri madenciliği süreci uygulanmıştır. Bu kapsamda Mart-Mayıs 2019 tarih aralığında elde edilen 4032 v ...Daha fazlası
Günümüzde mal ve hizmet sağlayıcılar açısından reklam oldukça önemli bir tutundurma faaliyeti haline gelmiştir. Bir reklam kampanyasının başarılı olabilmesi için etkin bir stratejinin ortaya konulması gereklidir. Firmanın geliştirdiği stratejiler ise bazı reklam araçları ile tüketicilere iletilmektedir. Sosyal medya reklamcılığı; firmaların, hedef pazardaki tüketicilerle, bir mobil cihaz veya ağ aracılığıyla etkileşimli bir biçimde iletişim ve ilişki kurmasını sağlayan eylemler dizisi olarak tanımlanmaktadır Pazarlama araştırmacıları, tüketicilerin sosyal medya reklamlarına ilişkin tutum ve sa ...Daha fazlası
Son yıllarda sosyal medya olarak tanımlanan internet tabanlı uygulamalarla yeni bir akım ortaya çıkmıştır. Bu internet uygulamaları tüketiciler ve şirketler arasında giderek artan bir etkileşim sağlamaktadır. Bu etkileşimin en temel aracı sosyal medya reklamlarıdır. Bu doğrultuda bu çalışma, sosyal medya reklamlarının üniversite öğrencilerinin satın alma niyetleri üzerindeki etkisini incelemektedir. Veriler, çevrimiçi bir anket kullanılarak üniversite öğrencilerinden toplanmıştır. Araştırma kapsamında; etkileşim, algılanan alaka düzeyi, bilişimsellik, alışkanlık, hedonik motivasyon ve performa ...Daha fazlası
In recent years, multi-criteria decision-making (MCDM) techniques have expanded the corpus of existing techniques and demonstrated their effectiveness with applications in various fields. In this study, bibliometric analysis was conducted to evaluate the research trend on new ranking-based MCDM methods in the last decade, namely WASPAS, MABAC, EDAS, CODAS, COCOSO, and MARCOS. The various keyword combinations are searched on the Web of Science and the Scopus databases. Bibliometric analysis is carried out in R with the Biblioshiny app for the bibliometrix package. In total, 1,215 related public ...Daha fazlası
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.