Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 12 Adet 0.002 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Filtreler
Bulunan: 12 Adet 0.002 sn
Erişime Açık

İç mimarlık bölümlerindeki temel tasarım eğitimine ilişkin uygulama metotları

İpek YILDIRIM

Çalışma, Bauhaus’ta doğan ve onunla özdeşleşerek günümüze dek ulaşan, sanat ve tasarım ile ilgili disiplinlerde hazırlık/başlangıç eğitimi kapsamında yer verilen temel tasarım eğitimine ilişkin güncel uygulamaları iç mimarlık disiplini özelinde ele almakta ve bu uygulamaların metotlarını ortaya koymaktadır. Çalışmanın amacı; TM-1 puan türü ile öğrenci alan ve bölüm kuruluşu itibari ile en az 10 yıl geçmişe sahip altı üniversite örneği üzerinden iç mimarlık bölümlerindeki temel tasarım eğitimine ait uygulama metotlarını ortaya koymaktır. Böylece güzel sanatlar eğitimi veren disiplinlerde oldukç ...Daha fazlası

Erişime Açık

Kent kimliğinde melez bir buluşma: kayseri cumhuriyet meydanı

İpek YILDIRIM | Damla MÜRSÜL

Çalışma, Kayseri kent merkezinde yer alan Cumhuriyet Meydanı’nın kentin kuruluşundan bu yana geçirdiği sosyolojik, kültürel ve siyasal evreleri; meydanda yer alan tarihi, mimari yapıtların birlikteliği çerçevesinde melez buluşma örneği olarak ele almaktadır. Çalışmanın amacı; tarih öncesinden günümüze farklı kültürlere ev sahipliği yapan Kayseri’nin çok kültürlü yapısını, Cumhuriyet Meydanı üzerinden ele almak ve Kayseri kent kimliğinin oluşumunda etkili olan faktörleri ortaya koymaktır. Böylece hem kent meydanlarının önemi ortaya konmuş olacak hem de her açıdan girift özellikler taşıyan bu şe ...Daha fazlası

Erişime Açık

Kültürel varlıkların topluma kazandırılması: gevher nesibe şifahanesi örneği

İpek YILDIRIM

Kayseri, birçok farklı siyasi otoritenin hakimiyetinde kalması sebebiyle zengin kültürel ve mimari eserlere sahiptir. Selçuklu döneminde topluma hizmet etmek amacıyla yapılan Gevher Nesibe Şifahanesi de bunlardan biridir. Çalışma, zamanla tahribata uğrayan Şifahanenin kuruluşundan yaklaşık 800 yıl sonra bir kez daha toplumun hizmetine sunulmasını, kültürel varlıkların yeniden işlevlendirilmesine örnek olarak ele almaktadır. Çalışmanın amacı; kültür ve tarih sürekliliği sağlayan yapılara örnek teşkil eden Gevher Nesibe Şifahanesi üzerinden, kullanım dışı kalmış yapıların topluma nasıl kazandırı ...Daha fazlası

Erişime Açık

Disiplinler ötesi yaklaşımlar ışığında mimarlık/tasarım eğitimi

İpek YILDIRIM

This study deals with considering the innovations of the digital age and the reflections of the interdisciplinary approaches in architectural education, in accordance with these issues the proposed projects and their contents. The aim of the study is benefit from interdisciplinary relations , the technology which development day by day and the benefits of this technology.At the same time, it is not only to keep up with the era in the technological sense, but also to catch up with the current issues in architecture / design education by offering suggestions to contribute to the sensitivity and ...Daha fazlası

Erişime Açık

Geçmişten günümüze mimaride iç ve dış arasındaki sınırın dönüşümü

İpek YILDIRIM | Zühal KARAMIŞ

Mimarlık nesnesinin üretimi, her zaman bulunduğu çağın dinamiklerinden etkilenmiştir. Mimari tasarıma zemin oluşturacak bilginin sınırlarını çizmek gittikçe zorlaşmıştır. Özellikle Sanayi Devrimi ile başlayan bu süreçte, mimarlığı anlama ve anlamlandırmada yararlanılan bilginin ne olduğu, nasıl kullanıldığı büyük önem kazanmıştır. Mimari nesnenin kullanıcısıyla en çok diyalog kuran elemanı cephesi/kabuğudur. Bu diyalog dolaylı veya dolaysız olarak gerçekleşir. Kabuk, iç ve dış arasında bir arayüzdür. Bu nedenle ara yüzün nasıl kullanıldığı önem arz etmektedir. Çalışmanın amacı, bir iletişim ar ...Daha fazlası

Erişime Açık

Mimarlık-tasarım eğitiminde çok kültürlülük aracı olarak sanat

İpek YILDIRIM | Zühal KARAMIŞ

Çalışma, birçok düşünür, sanatçı ya da tasarımcı tarafından sınıflandırılan sanatın; genelde tasarım özelde ise mimarlık eğitimi ile etkileşimini konu etmektedir. Çalışmanın amacı; resim, heykel, müzik, gösteri sanatları ve diğer tüm sanat dallarının mimarlık eğitimi ile ilişkisini ve bu etkileşimin kuramsal ve uygulamalı olarak nasıl oluştuğunu, sanatın mimarlık bilgisine dönüşüp dönüşmediğini analiz etmek ve böylece tasarım eğitiminin çok kültürlü yapısını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda tasarım eğitimi veren kurumlar arasından belirlenen Karadeniz Teknik Üniversitesi, Başkent Üniver ...Daha fazlası

Erişime Açık

Geçmişten günümüze temel tasarım eğitimi ve bu eğitimde dijitalleşmeye yönelik görüş ve beklentiler

İpek YILDIRIM

Hangi disiplinde olursa olsun eğitim her dönem üzerinde çokça durulan konular arasında olmuştur. İç mimarlık/Mimarlık gibi tasarım disiplinlerinde ilk yıl hazırlık başlangıç eğitimi olarak verilen temel tasarım eğitimi de sanat/tasarım eğitimi alanında her dönem önemini korumuştur. Bu çalışma da sürekli gündemde olan bu eğitime dijitalliğin ya da teknoloji çağının getirilerini entegre etmek adına görüş ve beklentileri belirlemeye çalışmaktadır. Çalışmanın amacı; içerisinde bulunduğumuz mevcut koşullar ve çağın getirilerine uygun olacak şekilde, geleneksel temel tasarım eğitimi tekniklerinden f ...Daha fazlası

Erişime Açık

İç mimarlık bölümlerindeki temel tasarım eğitimine yönelik öğrenci tutumu

İpek YILDIRIM

Öğrenme ve deneyimle birlikte tutumun değişebileceği temelinden yola çıkan çalışma, tasarım ile ilgili alanlarda ilk yıl müfredatı kapsamında, öğrencilere temel tasarlama yeti ve becerilerini kazandırmak amacıyla verilen temel tasarım eğitimine yönelik öğrenci tutumunu ele almaktadır. Bu ele alış ile ders başlangıcında ve sonunda yani öğrenme sonucu öğrenci tutumlarında meydana gelebilecek olası farklılıkları belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda nitel yöntemle oluşturulan çalışma ile Nuh Naci Yazgan Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü’nde ilk yıl eğitimi kapsamında ver ...Daha fazlası

Erişime Açık

Müze algısı ile ilgili son 20 yılda Türkiye’de yapılan çalışmaların literatür değerlendirmesi yöntemiyle analizi

İpek YILDIRIM

Çalışma, geçmişten günümüze gerek kültürel gerekse tarihsel sebeplerle ziyaret edilen müzeleri ve müze mekânlarında ziyaretçi algısına dayanan çalışmaları konu etmektedir. Çalışmanın amacı; 18.yüzyıldan bu yana aktif olarak kültürel ve sosyal anlamda, sonrasında eğitim anlamında faydalandığımız mekanlar olan müzelerin işlevini ve müze algısını son 20 yılda ülkemizde gerçekleştirilen çalışmalar üzerinden belirlemektir. Araştırmanın son 20 yıl olarak sınırlandırma sebebi güncel durumu tespit edebilmek ve 2000’li yıllar itibariyle tüm alanlarda etkisini gösteren teknoloji çağının bu alandaki etki ...Daha fazlası

Erişime Açık

Günümüz iç mekân tasarımı eğitimine alternatif düşünsel bir yaklaşım: Dijital öyküleme

İpek YILDIRIM

1980’li yıllarda ortaya çıkan ve her alanda etkilerini gösteren dijitalleşme olgusunu iç mekân tasarımı eğitimi çerçevesinde ele alan çalışma; bu olgunun, ortaya çıktığı zamandan bu yana yoğun olarak araç kullanımı ya da yeni form arayışı ile özdeşleştirilmesi ancak düşünsel olarak ele alınmaması probleminden yola çıkmaktadır. Bu problem doğrultusunda ise bahsedilen dijitalleşme tasarım düşüncesi ilişkisini dijital öyküleme yaklaşımı ile saptamayı amaçlamaktadır. Belirlenen amaç doğrultusunda tasarım düşüncesi ve tasarım düşüncesini oluşturan süreçlerin analizi Marmara Üniversitesi İç Mimarlık ...Daha fazlası

Erişime Açık

Impacts of light direction and window properties on students perceptual evaluations in design studios

Kubulay ÇAĞATAY | İpek YILDIRIM | Kenan BAŞOĞLU

This study aimed to determine how light direction, window proximity and window dimensions could affect students' perceptual evaluations in design studios. The design studios of the Nuh Naci Yazgan University in Kayseri were selected as the research setting. The ‘semantic differential scale’ composed of 10 adjective pairs was used for determining subjects’ perceptual evaluations of design studios having two different window dimensions. According to the results obtained, when making drawings, right-handed students who received light from a window on the left side were determined to perceive the ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms