Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 23 Adet 0.002 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Filtreler
Bulunan: 23 Adet 0.002 sn
Tam Metin [1]
Alt Tür [2]
Alt Tür 1 [2]
Bilimsel Araştırma Etkinlikleri [2]
Açık Erişim Tarihi [2]
Erişime Açık

Effect of chronic non-specific neck pain on aerobic capacity Kronik non-spesifik boyun ağrısının aerobik kapasiteye etkisi

Özlem MENEVŞE

Bu çalışmanın amacı kronik non-spesifik boyun ağrısının aerobik kapasite üzerine etkisini incelemektir. Çalışmada non-spesifik boyun ağrısı tanısı almış, 20-40 yaş arası, en az 1 yıldır boyun ağrısı şikayeti olan 52 kadın ile 52 sağlıklı kadın olmak üzere toplam 104 birey değerlendirilmiştir. Olguların, ağrı şiddeti; Görsel Ağrı Skalası(GAS), özürlülük düzeyleri; Boyun Özür Göstergesi(BÖG) ve aerobik kapasiteleri; Bruce Treadmil Test Protokolü ile değerlendirilmiştir. Hasta grubunun yaş ortalaması 31.04 ± 5.65 yıl, kontrol grubunun yaş ortalaması 31.33 ± 5.10 yıldı. Hasta grubunda ağrı şiddeti ...Daha fazlası

Erişime Açık

Huzurevinde kalan yaşlılarda el kavrama kuvveti ile kognitif fonksiyon, mobilite, denge ve günlük yaşam aktiviteleri ilişkisinin incelenmesi

Ferhan SOYUER | Feyzan CANKURTARAN | Özlem MENEVŞE

Amaç: Çalışmamız huzurevinde kalan yaşlılarda, el kavrama kuvveti ile kognitif fonksiyon, mobilite, denge ve günlük yaşam aktiviteleri ilişkisini belirlemek amacıyla planlandı. Yöntem: Çalışmaya Kayseri Hacı Rukiye Gazioğlu Huzurevinde yaşayan toplam 110 yaşlı katıldı. Olguların sosyodemografik özellikleri kaydedildi. El Kavrama kuvvetini değerlendirmek için Jamar el dinamometresi kullanıldı. Kognitif fonksiyon Standardize Mini Mental Test (SMMT), mobilite Zamanlı Kalk Yürü Test (ZKYT), denge Berg Denge Ölçeği (BDÖ) ve günlük yaşam aktiviteleri Katz Günlük Yaşam Aktiviteleri Ölçeği (KGYA) kull ...Daha fazlası

Erişime Açık

Ortaokul çocuklarında dijital oyun bağımlılığının kas-iskelet sistemi üzerine etkisi

Feyzan CANKURTARAN | Özlem MENEVŞE | Ayşenur NAMLI | Semra ALTAY | Hikmet Şeyma KIZILTOPRAK | Merve DURAN | Esma Betül DEMİR | Çiğdem EKŞİ | Altuğ Altay ŞAHAN

Bildiri

Erişime Açık

Results of special neck exercises in a patient with cerebellar ataxia and axial myoclonus due to ADCK3 mutation

Özlem MENEVŞE

Cerebellar ataxia associated with the aarF-domain-containing kinase 3 (ADCK3) gene mutation is a hereditary type of ataxia related to autosomal recessivecerebellar ataxias. Additional symptoms, such as epileptic seizures, pyramidal signs, and myoclonus, may be seen in this progressive ataxia. This case reportaimed to present the results of the physiotherapy and rehabilitation program of a 19-year-old patient with cerebellar ataxia and myoclonus, due to coenzyme Q10deficiency, associated with the ADCK3 gene mutation. International cooperative ataxia rating scale, mini-mental state examination, ...Daha fazlası

Erişime Açık
Erişime Açık

Serebral palsi farkındalık çalışması: Kayseri ili örneği

Büşra KEPENEK VAROL | Özlem MENEVŞE

Amaç: Bu çalışmada serebral palsi (SP) ile ilgili toplumsal farkındalığın Kayseri örneğiyle araştırılması amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya Kayseri’de ikamet eden 18-68 yaş arası 311 kişi dahil edildi. SP farkındalığı yazarların kendi oluşturdukları ‘Serebral Palsi Farkındalık Anketi’(SPFA) ile değerlendirildi. Çalışma verileri çevrimiçi (online) formlar aracılığıyla toplandı. Katılımcıların ankette yer alan her madde için ‘evet’, ‘hayır’ veya ‘fikrim yok’ seçeneklerinden kendilerine en uygun olanı işaretlemeleri istendi. Bulgular: Katılımcıların yaş ortalamaları 33,5±12,6 idi. SPFA’da ...Daha fazlası

Erişime Açık

The impact of digital game addiction on musculoskeletal system of secondary school children

Feyzan CANKURTARAN | Özlem MENEVŞE | Hikmet Şeyma KIZILTOPRAK | Semra ALTAY | Merve DURAN | Esma Betül DEMİR | Altuğ Altay ŞAHAN | Çiğdem EKŞİ

Background: The widespread use of digital devices causes adolescents to spend long periods of time in front of the screen. Aims: This study aimed to analyze the impacts of digital game addiction on the musculoskeletal system of secondary school children in Kayseri. Patients and methods: A total of 1000 healthy children have been included. A questionnaire, which has been prepared by the researchers and questions children's socio-demographic knowledge, sport habits, durations of study, types of digital tools they use to play games, using positions and durations of use, has been applied to the ch ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms